De nieuwe CINTURATO™ ALL SEASON SF 2 is de ideale keuze voor bestuurders die op zoek zijn naar een innovatieve mobiliteitsoplossing. De niewe generatie All Season 3PMSF is ontworpen voor verbeterde productprestaties, zowel in de stad als op buitenwegen, met speciale aandacht voor de veiligheid in alle weersomstandigheden en het aantal kilometers. De 3PMSF-markering garandeert de perfecte bruikbaarheid zowel in de zomer als in de winter, in overeenstemming met de wetgeving, zodat u zich geen zorgen meer hoeft te maken over de bandenwissel in verschillende seizoenen. Met CINTURATO™ ALL SEASON SF 2 geniet u het hele jaar door van een eersteklas, comfortabele en veilige rijervaring. Hij is ook verkrijgbaar (voor geselecteerde maten) met uitgebreide mobiliteitstechnologie: Seal Inside™ en Run Flat™.
Uitstekende prestaties op droog en nat wegdek: heT nieuwe adaptieve compound is in staat om maximale prestaties te leveren in een breed scala van temperaturen. Het V-vormige profielontwerp met centrale zigzaggroeven verbetert de veiligheid ook in aquaplanningssituaties
Uitstekende prestaties op besneeuwde ondergronden: de geoptimaliseerde positionering, diepte en lengte, van de 3D SIPES verbeteren de grip op sneeuw
Eersteklas comfort en kilometrage: het geoptimaliseerde toonhoogte verloop vermindert het geluid voor een comfortabele rijervaring. Hoge kilometrage dankzij een uitstekende drukverdeling en een gelijkmatige mechanische belasting
In de verordening inzake de etikettering van banden is bepaald welke informatie over de brandstofefficiëntie, de grip op nat wegdek en het rolgeluid van banden moet worden verstrekt. Bovendien wordt verwezen naar de wintereigenschappen van het product.
De EU-verordening 1222/2009, die sinds 1 november 2012 van kracht is, is herzien en zal vanaf 1 mei 2021 worden vervangen door de EU-verordening 2020/740; vanaf dan gelden er nieuwe eisen. De classificatieklassen voor brandstofefficiëntie, grip op nat wegdek en rolgeluidemissies zijn gewijzigd en de lay-out van het EU-label is aangepast. De in de EU-databank opgeslagen productgegevensbladen van de fabrikant kunnen worden gedownload via een in het etiket geïntegreerde QR-code. Informatie over grip op sneeuw en ijs is ook nieuw opgenomen voor banden die aan deze criteria voldoen.
De volgende banden zijn vrijgesteld van de verordening: - banden die uitsluitend zijn ontworpen voor montage op voertuigen die voor het eerst zijn geregistreerd vóór 1 oktober 1990 – vernieuwde banden (tot een overeenkomstige verlenging van EU VO 2020/740 heeft plaatsgevonden) - professionele off-roadbanden - racebanden - banden met extra voorzieningen om de tractie te verbeteren, bv. spijkerbanden - T-type noodbanden - banden met een toegestane snelheid van minder dan 80 km/h - banden voor velgen met een nominale diameter ≤ 254 mm of ≥ 635 mm
De criteria en evaluatieklassen in een oogopslag
brandstofefficiëntie
Het brandstofverbruik is afhankelijk van de rolweerstand van de banden, het voertuig zelf, de rijomstandigheden en de rijstijl van de bestuurder. De gemeten rolweerstand (rolweerstandscoëfficiënt) van de band wordt onderverdeeld in de klassen A (hoogste efficiëntie) tot E (laagste efficiëntie).
Als een voertuig volledig is uitgerust met klasse A-banden, is een verbruiksvermindering tot 7,5%* mogelijk in vergelijking met klasse E-banden. In het geval van bedrijfsvoertuigen kan dit zelfs nog hoger zijn. (Bron: Effectbeoordeling van de Europese Commissie * indien gemeten volgens de testmethoden van Verordening (EU) 2020/740)
Let op: Het brandstofverbruik hangt voor een groot deel af van uw eigen rijstijl en kan aanzienlijk worden verminderd door op een milieuvriendelijke manier te rijden. De bandenspanning moet regelmatig worden gecontroleerd om de brandstofefficiëntie te verbeteren.
Grip op nat wegdek
De grip op nat wegdek is onderverdeeld in de klassen A (kortste remweg) - E (langste remweg).
Als een auto is uitgerust met klasse A-banden, kan in vergelijking met klasse E-banden de remafstand tot 18 m korter zijn bij het remmen vanaf 80 km/h (op een wegdek met gemiddelde grip).* *Bron: wdk Economische Vereniging van de Duitse Rubberindustrie eV
Let op: De verkeersveiligheid hangt voor een groot deel af van uw eigen rijstijl. De remafstanden moeten altijd in acht worden genomen. De bandenspanning moet regelmatig worden gecontroleerd om de grip op nat wegdek te verbeteren.
Extern rolgeluid
Het geluid dat door een band wordt afgegeven, beïnvloedt het totale volume van het voertuig en heeft niet alleen invloed op uw eigen rijcomfort, maar ook op de geluidshinder voor het milieu. In het EU-bandenlabel wordt het rolgeluid van banden onderverdeeld in 3 klassen, van A (laagste rolgeluid) - C (hoogste rolgeluid), gemeten in decibel (dB) en vergeleken met de Europese geluidsemissiegrenswaarden voor het rolgeluid van buitenbanden.
A Het pictogram met de classificatie "A" geeft aan dat het rolgeluid van de band meer dan 3 dB onder de EU-grenswaarde ligt die tot 2016 van kracht is. B De "B"-classificatie betekent dat het rolgeluid van de band tot 3 dB onder of gelijk is aan de EU-grenswaarde die tot 2016 van kracht is. C De classificatie "C" geeft aan dat de gespecificeerde grenswaarde is overschreden.
Business Reviews
Profile:Cinturato All Season SF 2
Beoordelingsdatum
Testfaciliteit
Dimensies
Tekst van Review
Beoordeling
Afsluiter
06/2024
ANWB.nl
215/50 R19 93T Elect, Seal Inside
Satisfactory
CinturatoAllSeasonSF2 tyre review
Gemiddelde uit 54 testbeoordelingen
Grip bij droge condities
Remeigenschappen bij droge condities
Grip bij natte condities
Remeigenschappen bij natte condities
Grip bij sneeuw
Comfort
Geluid (binnen auto)
Slijtage band
brandstofverbruik
Hoeveel kilometer gereden?
12.024
08.08.2023 van Martin het zijn fijne banden ik wil niks anders meer.
02.03.2023 van Franky Goede grip, heb een vlotte rijstijl, in de stad, optrekken van 30 tot 230, heel goede band voor mijn part
13.02.2023 van al Constant en doordringend rolgeluid bij een snelheid van 50km/u of hoger. deze bromtoon is zelfs opgemerkt bij mensen die opbellen.
01.08.2022 van Anand Ik rij ruim 1250 Km per week met mijn auto op de Pirelli Banden geweldig sterker nog hiervoor reed ik crossclimate 2 maar die heb ik weg gedaan voor de Pirelli de band is extreem still stabiel rolt goed in de bochten op ijs sneeuw en regen een dikke 10.
Daarnaast dicht de Pirelli de gaten van 4 mm van zelf dus geen lekke banden meer.
Deze banden gaan ten opzichte van de vorige Pirelli all season 50 procent langer mee
Rem weg verkort met 5 meter tegen over het ouwe model
*De catalogusprijzen, indien beschikbaar, vormen een nettobasis voor de berekening van de verkoopprijzen tussen de bandenfabrikanten en hun distributeurs. Het zijn in geen geval verkoopprijzen die betaald worden of gewoonlijk betaald worden.