Heeft u een band nodig die in elk weertype uw steun en toeverlaat is? Maak kennis met de Michelin Primacy 4 – een echte gamechanger voor veiligheid en duurzame prestaties.
Hier zijn redenen waarom u zult opscheppen over uw Michelin Primacy 4:
Geweldig op natte wegen: Dankzij de slimme EverGrip-technologie klampen deze banden zich vast aan natte wegen als lijm. De speciale rubbermix en slimme profielontwerp schoppen water aan de kant, waardoor uw zorgen over aquaplaning verminderen.
Zo betrouwbaar als altijd: Met een profiel dat 22% meer ruimte biedt om water te beheren, blijft de Primacy 4 koel en veilig, rit na rit.
Gaat lang mee: Deze band is niet alleen robuust; hij gaat ook 20% langer mee dan de Primacy 3. Het MaxTouch-ontwerp zorgt ervoor dat het slijtage gelijkmatig verdeeld wordt, dus u krijgt meer waar voor uw geld.
Geen bandenstress meer: Met een handige slijtage-indicator van het profiel weet u altijd wanneer het tijd is om de banden te vervangen – geen giswerk meer!
Of u nu dagelijks naar uw werk rijdt of op een roadtrip gaat, de Michelin Primacy 4 heeft u gedekt. Het is duurzaam, betrouwbaar en klaar voor alles wat de weg naar u toe werpt. Bereid u voor om vol vertrouwen de weg op te gaan!
In de verordening inzake de etikettering van banden is bepaald welke informatie over de brandstofefficiëntie, de grip op nat wegdek en het rolgeluid van banden moet worden verstrekt. Bovendien wordt verwezen naar de wintereigenschappen van het product.
De EU-verordening 1222/2009, die sinds 1 november 2012 van kracht is, is herzien en zal vanaf 1 mei 2021 worden vervangen door de EU-verordening 2020/740; vanaf dan gelden er nieuwe eisen. De classificatieklassen voor brandstofefficiëntie, grip op nat wegdek en rolgeluidemissies zijn gewijzigd en de lay-out van het EU-label is aangepast. De in de EU-databank opgeslagen productgegevensbladen van de fabrikant kunnen worden gedownload via een in het etiket geïntegreerde QR-code. Informatie over grip op sneeuw en ijs is ook nieuw opgenomen voor banden die aan deze criteria voldoen.
De volgende banden zijn vrijgesteld van de verordening: - banden die uitsluitend zijn ontworpen voor montage op voertuigen die voor het eerst zijn geregistreerd vóór 1 oktober 1990 – vernieuwde banden (tot een overeenkomstige verlenging van EU VO 2020/740 heeft plaatsgevonden) - professionele off-roadbanden - racebanden - banden met extra voorzieningen om de tractie te verbeteren, bv. spijkerbanden - T-type noodbanden - banden met een toegestane snelheid van minder dan 80 km/h - banden voor velgen met een nominale diameter ≤ 254 mm of ≥ 635 mm
De criteria en evaluatieklassen in een oogopslag
brandstofefficiëntie
Het brandstofverbruik is afhankelijk van de rolweerstand van de banden, het voertuig zelf, de rijomstandigheden en de rijstijl van de bestuurder. De gemeten rolweerstand (rolweerstandscoëfficiënt) van de band wordt onderverdeeld in de klassen A (hoogste efficiëntie) tot E (laagste efficiëntie).
Als een voertuig volledig is uitgerust met klasse A-banden, is een verbruiksvermindering tot 7,5%* mogelijk in vergelijking met klasse E-banden. In het geval van bedrijfsvoertuigen kan dit zelfs nog hoger zijn. (Bron: Effectbeoordeling van de Europese Commissie * indien gemeten volgens de testmethoden van Verordening (EU) 2020/740)
Let op: Het brandstofverbruik hangt voor een groot deel af van uw eigen rijstijl en kan aanzienlijk worden verminderd door op een milieuvriendelijke manier te rijden. De bandenspanning moet regelmatig worden gecontroleerd om de brandstofefficiëntie te verbeteren.
Grip op nat wegdek
De grip op nat wegdek is onderverdeeld in de klassen A (kortste remweg) - E (langste remweg).
Als een auto is uitgerust met klasse A-banden, kan in vergelijking met klasse E-banden de remafstand tot 18 m korter zijn bij het remmen vanaf 80 km/h (op een wegdek met gemiddelde grip).* *Bron: wdk Economische Vereniging van de Duitse Rubberindustrie eV
Let op: De verkeersveiligheid hangt voor een groot deel af van uw eigen rijstijl. De remafstanden moeten altijd in acht worden genomen. De bandenspanning moet regelmatig worden gecontroleerd om de grip op nat wegdek te verbeteren.
Extern rolgeluid
Het geluid dat door een band wordt afgegeven, beïnvloedt het totale volume van het voertuig en heeft niet alleen invloed op uw eigen rijcomfort, maar ook op de geluidshinder voor het milieu. In het EU-bandenlabel wordt het rolgeluid van banden onderverdeeld in 3 klassen, van A (laagste rolgeluid) - C (hoogste rolgeluid), gemeten in decibel (dB) en vergeleken met de Europese geluidsemissiegrenswaarden voor het rolgeluid van buitenbanden.
A Het pictogram met de classificatie "A" geeft aan dat het rolgeluid van de band meer dan 3 dB onder de EU-grenswaarde ligt die tot 2016 van kracht is. B De "B"-classificatie betekent dat het rolgeluid van de band tot 3 dB onder of gelijk is aan de EU-grenswaarde die tot 2016 van kracht is. C De classificatie "C" geeft aan dat de gespecificeerde grenswaarde is overschreden.
Business Reviews
Profile:Primacy 4
Beoordelingsdatum
Testfaciliteit
Dimensies
Tekst van Review
Beoordeling
Afsluiter
02/2021
ANWB.nl
185/60 R15 84T
Satisfactory +): Uitmuntend op droog wegdek.Goed op remmen nat.Zeer goede slijtvastheid.(-): Lichte tekortkomingen op nat (afwaardering).
Primacy4 tyre review
Gemiddelde uit 535 testbeoordelingen
Grip bij droge condities
Remeigenschappen bij droge condities
Grip bij natte condities
Remeigenschappen bij natte condities
Grip bij sneeuw
Comfort
Geluid (binnen auto)
Slijtage band
brandstofverbruik
Hoeveel kilometer gereden?
13.179
15.09.2024 van Ruud Zeer comfortabel,goede wegligging
30.03.2024 van PE van den Ende Rij al 55 jaar altijd Michelin , het is de band die het langste mee gaat.
09.11.2023 van Tjeerd Meinardi Superfijne band met in mijn beleving een goed optimum qua comfort, remvermogen nat en droog, brandstofverbruik en stuurgedrag.
05.02.2023 van Stefan Zeer tevreden met deze banden. Goede grip op de weg en betreft geluidsniveau is het ik orde. Mijn volgende banden worden weer de Primacy of de eventuele opvolger daarvan.
De visie van onze oprichters, Edouard en André Michelin, heeft de
ontwikkeling van het merk MICHELIN voor meer dan 125 jaar geleid: rijden zo eenvoudig, veilig en
comfortabel mogelijk maken - eerst met innovatieve banden en wielen, gevolgd door wegenkaarten,
reisgidsen, en de bijdragen voor de verbetering van de verkeersinfrastructuur. Daarmee samen hangt een
sterke betrokkenheid bij het milieu, omdat de moderne mobiliteit duurzaam en niet schadelijk voor het milieu
moet zijn.
Elk jaar produceert de Michelin Group meer dan 178 miljoen banden in 68
fabrieken in 17 landen, en er zijn verkoopnetwerken in meer dan 170 landen. Het productaanbod is groot:
van fiets, personenauto, vrachtwagen, motor, en tractorbanden, tot banden voor grondverzetmachines van 5
ton. Michelin biedt werk aan 111.700 mensen wereldwijd en is eigenaar van een van de oudste, meest
bekende handelsmerken in de wereld - de legendarische Michelin Man.
Gerichte ontwikkeling: MICHELIN Total Performance
Bij de ontwikkeling van nieuwe producten streeft Michelin trouw naar het
concept van "MICHELIN Total Performance", waarbij ze vasthouden aan de strikte standaard van het steeds
samenbrengen van een aantal prestatiekenmerken in een band, om optimale resultaten te bereiken. We
volgen deze filosofie niet alleen bij de ontwikkeling van onze standaardproducten, maar ook in de autosport.
Tal van technische innovaties helpen om de lasten voor het milieu, bestuurders en bedrijven te verlichten.
Verborgen uit het zicht van de bandbehuizing, loopvlakontwerpen, en rubber verbindingen, tonen
Michelinbanden hun gehele levensduur hun volledige potentie: ze bieden een uitstekende grip, lange
levensduur en een lager brandstofverbruik dankzij hun lage rolweerstand.
Om beter te begrijpen met welke omstandigheden banden te maken krijgen bij
het dagelijks gebruik, is Michelin in de zomer van 2014 begonnen met een uniek onderzoeksproject - the
Road Usage Lab. Voertuigen van 3.000 chauffeurs in Europa zijn uitgerust met speciale meetapparatuur om
gegevens over het gebruik van de banden vast te leggen. Deze belangrijke bevindingen worden toegepast
bij de ontwikkeling van toekomstige bandenmodellen, waardoor ze beter aan de behoeften van
daadwerkelijke bestuurders voldoen
*De catalogusprijzen, indien beschikbaar, vormen een nettobasis voor de berekening van de verkoopprijzen tussen de bandenfabrikanten en hun distributeurs. Het zijn in geen geval verkoopprijzen die betaald worden of gewoonlijk betaald worden.