Verhoog je snelheid met MICHELIN Pilot Sport Cup 2-banden!
Ben je een snelheidsduivel die hunkert naar de spanning van het circuit? Maak je dan klaar, vriend, want de MICHELIN Pilot Sport Cup 2 is hier om je rijervaring naar een geheel nieuw niveau te tillen. Deze band is niet zomaar een band – het is een ticket naar de ultieme prestatiebelevenis!
Precisie Herdefiniëerd: Grijp de Weg Als Nooit Tevoren Stel je voor dat je die bochten omarmt alsof ze je geld schuldig zijn. Dat is wat de Pilot Sport Cup 2 op tafel brengt – verbluffende precisie en handling waardoor elke bocht jouw persoonlijke speeltuin wordt. Niet meer twijfelen aan je bewegingen; deze band weet hoe te dansen met het asfalt.
Grip voor Dagen: Zeg Hallo tegen Zwaartekracht-Trotserende Tractie Heb je ooit willen de zwaartekracht trotseren? Nou, deze banden laten je auto niet echt vliegen, maar ze komen verdomd dichtbij! De grip op deze jongens is buitenaards. Je zult aan de weg gekluisterd zijn, zodat je het gaspedaal diep kunt indrukken zonder je zorgen te maken over controleverlies.
Burn Rubber Langer: Overleef de Concurrentie Wie houdt er van om het circuitplezier te onderbreken voor een bandenwissel? Niemand, dat is wie. Daar komt de Pilot Sport Cup 2 goed van pas. Dankzij de Track Longevity Technology 2.0 zul je 40% langer op het circuit zijn dan met andere banden. Dat klopt – meer rondes, meer plezier, minder gedoe.
Consistentie is Belangrijk: Spijker Die Rondetijden Je kent dat gevoel wel, wanneer je rond na rond spijkert, die zoete tijden consistent raakt? Dat is de droom, toch? Wel, de Pilot Sport Cup 2 is je droomvleugelman. Met zijn multi-compound magie zul je die bochten beheersen en het circuit domineren met rondetijden die "kampioen" schreeuwen!
Kampioen van Rondetijden: Laat Concurrenten in het Stof Bijten Laten we het hebben over rondetijden, mijn snelheidsminnende vrienden. Als je erop gericht bent seconden van je persoonlijke record af te schaven, zijn deze banden je geheime wapen. De Pilot Sport Cup 2 heeft maar één doel: jou sneller maken. Bereid je voor om je rivalen in het stof te laten en je plek aan de top van het klassement te claimen.
Dus daar heb je het, mensen – de informatie over de MICHELIN Pilot Sport Cup 2. Het is niet zomaar een band; het is een game-changer. Van verbluffende grip tot uithoudingsvermogen dat je leeftijden op het circuit houdt, deze band is je ticket naar de snelheidshemel. Omarm de rush, verover het circuit, en maak van elk rijmoment een onvergetelijk avontuur. Koop vandaag nog je MICHELIN Pilot Sport Cup 2 en laat de snelheidsduivel in je tot leven komen!
In de verordening inzake de etikettering van banden is bepaald welke informatie over de brandstofefficiëntie, de grip op nat wegdek en het rolgeluid van banden moet worden verstrekt. Bovendien wordt verwezen naar de wintereigenschappen van het product.
De EU-verordening 1222/2009, die sinds 1 november 2012 van kracht is, is herzien en zal vanaf 1 mei 2021 worden vervangen door de EU-verordening 2020/740; vanaf dan gelden er nieuwe eisen. De classificatieklassen voor brandstofefficiëntie, grip op nat wegdek en rolgeluidemissies zijn gewijzigd en de lay-out van het EU-label is aangepast. De in de EU-databank opgeslagen productgegevensbladen van de fabrikant kunnen worden gedownload via een in het etiket geïntegreerde QR-code. Informatie over grip op sneeuw en ijs is ook nieuw opgenomen voor banden die aan deze criteria voldoen.
De volgende banden zijn vrijgesteld van de verordening: - banden die uitsluitend zijn ontworpen voor montage op voertuigen die voor het eerst zijn geregistreerd vóór 1 oktober 1990 – vernieuwde banden (tot een overeenkomstige verlenging van EU VO 2020/740 heeft plaatsgevonden) - professionele off-roadbanden - racebanden - banden met extra voorzieningen om de tractie te verbeteren, bv. spijkerbanden - T-type noodbanden - banden met een toegestane snelheid van minder dan 80 km/h - banden voor velgen met een nominale diameter ≤ 254 mm of ≥ 635 mm
De criteria en evaluatieklassen in een oogopslag
brandstofefficiëntie
Het brandstofverbruik is afhankelijk van de rolweerstand van de banden, het voertuig zelf, de rijomstandigheden en de rijstijl van de bestuurder. De gemeten rolweerstand (rolweerstandscoëfficiënt) van de band wordt onderverdeeld in de klassen A (hoogste efficiëntie) tot E (laagste efficiëntie).
Als een voertuig volledig is uitgerust met klasse A-banden, is een verbruiksvermindering tot 7,5%* mogelijk in vergelijking met klasse E-banden. In het geval van bedrijfsvoertuigen kan dit zelfs nog hoger zijn. (Bron: Effectbeoordeling van de Europese Commissie * indien gemeten volgens de testmethoden van Verordening (EU) 2020/740)
Let op: Het brandstofverbruik hangt voor een groot deel af van uw eigen rijstijl en kan aanzienlijk worden verminderd door op een milieuvriendelijke manier te rijden. De bandenspanning moet regelmatig worden gecontroleerd om de brandstofefficiëntie te verbeteren.
Grip op nat wegdek
De grip op nat wegdek is onderverdeeld in de klassen A (kortste remweg) - E (langste remweg).
Als een auto is uitgerust met klasse A-banden, kan in vergelijking met klasse E-banden de remafstand tot 18 m korter zijn bij het remmen vanaf 80 km/h (op een wegdek met gemiddelde grip).* *Bron: wdk Economische Vereniging van de Duitse Rubberindustrie eV
Let op: De verkeersveiligheid hangt voor een groot deel af van uw eigen rijstijl. De remafstanden moeten altijd in acht worden genomen. De bandenspanning moet regelmatig worden gecontroleerd om de grip op nat wegdek te verbeteren.
Extern rolgeluid
Het geluid dat door een band wordt afgegeven, beïnvloedt het totale volume van het voertuig en heeft niet alleen invloed op uw eigen rijcomfort, maar ook op de geluidshinder voor het milieu. In het EU-bandenlabel wordt het rolgeluid van banden onderverdeeld in 3 klassen, van A (laagste rolgeluid) - C (hoogste rolgeluid), gemeten in decibel (dB) en vergeleken met de Europese geluidsemissiegrenswaarden voor het rolgeluid van buitenbanden.
A Het pictogram met de classificatie "A" geeft aan dat het rolgeluid van de band meer dan 3 dB onder de EU-grenswaarde ligt die tot 2016 van kracht is. B De "B"-classificatie betekent dat het rolgeluid van de band tot 3 dB onder of gelijk is aan de EU-grenswaarde die tot 2016 van kracht is. C De classificatie "C" geeft aan dat de gespecificeerde grenswaarde is overschreden.
PilotSportCup2 tyre review
Gemiddelde uit 45 testbeoordelingen
Grip bij droge condities
Remeigenschappen bij droge condities
Grip bij natte condities
Remeigenschappen bij natte condities
Grip bij sneeuw
N/A
Comfort
Geluid (binnen auto)
Slijtage band
brandstofverbruik
Hoeveel kilometer gereden?
11.272
20.02.2021 van Thomas N 80% track use Nurburgring Nordschleife BTG
Band is zeer communicatief eens op temperatuur, zeer goede grip en remeigenschappen. Zal ook niet snel beginnen smeren
Wangen zijn echter niet zo stijf als bijv. Yoko AD08R wat jammer is, dit zou nog meer stuurrespons met zich kunnen meegeven.
De band is minder geschikt voor nat wegdek, en wordt dan ook zeer onvoorspelbaar
Connect systeem is niet meer dan een leuke gimmick. Je kan dit ook enkel gebruiken indien je OEM maten rijdt.
Aftermarket wheelsize icm Track Connect is dus een no-go
Overall is dit een topband zoals niet anders dan verwacht van een Michelin PS product
De visie van onze oprichters, Edouard en André Michelin, heeft de
ontwikkeling van het merk MICHELIN voor meer dan 125 jaar geleid: rijden zo eenvoudig, veilig en
comfortabel mogelijk maken - eerst met innovatieve banden en wielen, gevolgd door wegenkaarten,
reisgidsen, en de bijdragen voor de verbetering van de verkeersinfrastructuur. Daarmee samen hangt een
sterke betrokkenheid bij het milieu, omdat de moderne mobiliteit duurzaam en niet schadelijk voor het milieu
moet zijn.
Elk jaar produceert de Michelin Group meer dan 178 miljoen banden in 68
fabrieken in 17 landen, en er zijn verkoopnetwerken in meer dan 170 landen. Het productaanbod is groot:
van fiets, personenauto, vrachtwagen, motor, en tractorbanden, tot banden voor grondverzetmachines van 5
ton. Michelin biedt werk aan 111.700 mensen wereldwijd en is eigenaar van een van de oudste, meest
bekende handelsmerken in de wereld - de legendarische Michelin Man.
Gerichte ontwikkeling: MICHELIN Total Performance
Bij de ontwikkeling van nieuwe producten streeft Michelin trouw naar het
concept van "MICHELIN Total Performance", waarbij ze vasthouden aan de strikte standaard van het steeds
samenbrengen van een aantal prestatiekenmerken in een band, om optimale resultaten te bereiken. We
volgen deze filosofie niet alleen bij de ontwikkeling van onze standaardproducten, maar ook in de autosport.
Tal van technische innovaties helpen om de lasten voor het milieu, bestuurders en bedrijven te verlichten.
Verborgen uit het zicht van de bandbehuizing, loopvlakontwerpen, en rubber verbindingen, tonen
Michelinbanden hun gehele levensduur hun volledige potentie: ze bieden een uitstekende grip, lange
levensduur en een lager brandstofverbruik dankzij hun lage rolweerstand.
Om beter te begrijpen met welke omstandigheden banden te maken krijgen bij
het dagelijks gebruik, is Michelin in de zomer van 2014 begonnen met een uniek onderzoeksproject - the
Road Usage Lab. Voertuigen van 3.000 chauffeurs in Europa zijn uitgerust met speciale meetapparatuur om
gegevens over het gebruik van de banden vast te leggen. Deze belangrijke bevindingen worden toegepast
bij de ontwikkeling van toekomstige bandenmodellen, waardoor ze beter aan de behoeften van
daadwerkelijke bestuurders voldoen
*De catalogusprijzen, indien beschikbaar, vormen een nettobasis voor de berekening van de verkoopprijzen tussen de bandenfabrikanten en hun distributeurs. Het zijn in geen geval verkoopprijzen die betaald worden of gewoonlijk betaald worden.