Bespaar op brandstof en uitstoot:MICHELIN e·PRIMACY banden helpen de brandstofkosten te verlagen tot wel £72 en verminderen de CO2-uitstoot met maximaal 174 kg. Ze hebben het laagste brandstofverbruik en de laagste CO2-emissies in hun klasse. Dankzij hun Energy Passive Compound minimaliseren deze banden energieverlies, waardoor je rit niet alleen soepeler maar ook groener is.
Verhoog het bereik van uw EV: Geniet van tot wel 7% meer batterijbereik - dat is ongeveer 18 extra mijlen op een EV met een bereik van 250 mijl. De EnergyAirShield en CoolRunning Sidewall technologie in deze banden verminderen energieverlies, wat betekent dat je elektrische voertuig die extra mijl kan gaan zonder te zweten!
Veiligheid voorop: Blijf veilig met de MICHELIN e·PRIMACY. Zijn U-vormige groeven houden het water buiten, zodat je rit veilig is, zelfs op natte wegen. Wat meer is, zelfs na 18.600 mijl blijft je remafstand scherp. Dat is pas geruststelling!
Levensduur waarop u kunt rekenen: Met MaxTouch Construction verspreiden deze banden slijtage gelijkmatig tijdens het accelereren, remmen en bochten nemen. Dit betekent dat je minder slijtage over tijd ziet en langer geniet van elke band. Ga lang mee en vergeet frequente vervangingen!
Kortom? Kiezen voor MICHELIN e·PRIMACY betekent meer kilometers, minder uitstoot, en minder stress voor zowel je portemonnee als de planeet. Ze zijn een soepele, slimme keuze voor elk voertuig, van benzineslurpers tot elektrische cruisers. Koop een set en ga met vertrouwen de weg op!
In de verordening inzake de etikettering van banden is bepaald welke informatie over de brandstofefficiëntie, de grip op nat wegdek en het rolgeluid van banden moet worden verstrekt. Bovendien wordt verwezen naar de wintereigenschappen van het product.
De EU-verordening 1222/2009, die sinds 1 november 2012 van kracht is, is herzien en zal vanaf 1 mei 2021 worden vervangen door de EU-verordening 2020/740; vanaf dan gelden er nieuwe eisen. De classificatieklassen voor brandstofefficiëntie, grip op nat wegdek en rolgeluidemissies zijn gewijzigd en de lay-out van het EU-label is aangepast. De in de EU-databank opgeslagen productgegevensbladen van de fabrikant kunnen worden gedownload via een in het etiket geïntegreerde QR-code. Informatie over grip op sneeuw en ijs is ook nieuw opgenomen voor banden die aan deze criteria voldoen.
De volgende banden zijn vrijgesteld van de verordening: - banden die uitsluitend zijn ontworpen voor montage op voertuigen die voor het eerst zijn geregistreerd vóór 1 oktober 1990 – vernieuwde banden (tot een overeenkomstige verlenging van EU VO 2020/740 heeft plaatsgevonden) - professionele off-roadbanden - racebanden - banden met extra voorzieningen om de tractie te verbeteren, bv. spijkerbanden - T-type noodbanden - banden met een toegestane snelheid van minder dan 80 km/h - banden voor velgen met een nominale diameter ≤ 254 mm of ≥ 635 mm
De criteria en evaluatieklassen in een oogopslag
brandstofefficiëntie
Het brandstofverbruik is afhankelijk van de rolweerstand van de banden, het voertuig zelf, de rijomstandigheden en de rijstijl van de bestuurder. De gemeten rolweerstand (rolweerstandscoëfficiënt) van de band wordt onderverdeeld in de klassen A (hoogste efficiëntie) tot E (laagste efficiëntie).
Als een voertuig volledig is uitgerust met klasse A-banden, is een verbruiksvermindering tot 7,5%* mogelijk in vergelijking met klasse E-banden. In het geval van bedrijfsvoertuigen kan dit zelfs nog hoger zijn. (Bron: Effectbeoordeling van de Europese Commissie * indien gemeten volgens de testmethoden van Verordening (EU) 2020/740)
Let op: Het brandstofverbruik hangt voor een groot deel af van uw eigen rijstijl en kan aanzienlijk worden verminderd door op een milieuvriendelijke manier te rijden. De bandenspanning moet regelmatig worden gecontroleerd om de brandstofefficiëntie te verbeteren.
Grip op nat wegdek
De grip op nat wegdek is onderverdeeld in de klassen A (kortste remweg) - E (langste remweg).
Als een auto is uitgerust met klasse A-banden, kan in vergelijking met klasse E-banden de remafstand tot 18 m korter zijn bij het remmen vanaf 80 km/h (op een wegdek met gemiddelde grip).* *Bron: wdk Economische Vereniging van de Duitse Rubberindustrie eV
Let op: De verkeersveiligheid hangt voor een groot deel af van uw eigen rijstijl. De remafstanden moeten altijd in acht worden genomen. De bandenspanning moet regelmatig worden gecontroleerd om de grip op nat wegdek te verbeteren.
Extern rolgeluid
Het geluid dat door een band wordt afgegeven, beïnvloedt het totale volume van het voertuig en heeft niet alleen invloed op uw eigen rijcomfort, maar ook op de geluidshinder voor het milieu. In het EU-bandenlabel wordt het rolgeluid van banden onderverdeeld in 3 klassen, van A (laagste rolgeluid) - C (hoogste rolgeluid), gemeten in decibel (dB) en vergeleken met de Europese geluidsemissiegrenswaarden voor het rolgeluid van buitenbanden.
A Het pictogram met de classificatie "A" geeft aan dat het rolgeluid van de band meer dan 3 dB onder de EU-grenswaarde ligt die tot 2016 van kracht is. B De "B"-classificatie betekent dat het rolgeluid van de band tot 3 dB onder of gelijk is aan de EU-grenswaarde die tot 2016 van kracht is. C De classificatie "C" geeft aan dat de gespecificeerde grenswaarde is overschreden.
EPrimacy tyre review
Gemiddelde uit 101 testbeoordelingen
Grip bij droge condities
Remeigenschappen bij droge condities
Grip bij natte condities
Remeigenschappen bij natte condities
Grip bij sneeuw
N/A
Comfort
Geluid (binnen auto)
Slijtage band
brandstofverbruik
Hoeveel kilometer gereden?
4.102
26.04.2023 van Wim Goedegebuure Deze band heeft een zeer goede rolweerstand waardoor er minder brandstof word gebruikt.stuurt erg licht,zijn speciaal ontworpen voor electrische auto,s maar geven een perfect rijcomfort ook op auto,s met fossiele brandstoffen.
*De catalogusprijzen, indien beschikbaar, vormen een nettobasis voor de berekening van de verkoopprijzen tussen de bandenfabrikanten en hun distributeurs. Het zijn in geen geval verkoopprijzen die betaald worden of gewoonlijk betaald worden.