Optimaliseer uw rijervaring met Hankook Ventus S1 Evo 3 EV K127E banden
Bent u klaar om uw rijervaring te verbeteren met geavanceerde technologie? Maak kennis met de Hankook Ventus S1 Evo 3 EV K127E, uw ultieme partner voor luxe elektrische voertuigen! Dit is niet zomaar een band—het is een krachtpatser van prestatie, veiligheid en comfort, allemaal met het oog op duurzaamheid. Laten we ontdekken wat het zo bijzonder maakt:
Uitzonderlijke prestaties op nat en droog wegdek: Dankzij het ontwerp met vergrendelende groeven hebt u een onovertroffen grip op natte oppervlakken, wat het risico op aquaplaning drastisch vermindert. En als het droog is? De vergrote buitenblokken verhogen uw bochtvaardigheid met 15%, zodat u die bochten als een professional kunt nemen.
Robuuste bandconstructie: Het zit hem in de details:
HSSC-technologie: Een speciale silica samenstelling die zorgt voor top rijprestaties en uitgebreide kilometerstand. Praten over de afstand gaan!
Aramide Hybride Versterkingsriem: Dit is niet alleen sterk; het is slim sterk, waardoor de optimale bandvorm behouden blijft onder zware belasting voor uitstekende droge handling.
Hoogwaardig Staal Riemdraad & Dubbellaagse Vezelversteviger: Deze functies verhogen de duurzaamheid en comfort, en absorberen schokken als een kampioen.
Stijlvol, asymmetrisch ontwerp: Het ziet er niet alleen goed uit, maar het ontwerp verbetert ook de stuurreactie en zorgt voor een lange levensduur van het loopvlak. Of het nu een stormachtige dag is of een zonnige, deze band belooft uitstekende tractie.
Innovatieve schouder- en centrale secties: Ontworpen voor het elektrische tijdperk, maximaliseren deze functies de tractie vanaf het begin, perfect voor het directe koppel van uw EV.
En hé, geloof ons niet op ons woord. De Hankook Ventus S1 Evo 3 EV K127E is de uitverkorene voor de Porsche Taycan—dat is pas een klinkende goedkeuring! Bereid u voor om elke rit om te toveren in een plezierige rit met deze baanbrekende banden.
In de verordening inzake de etikettering van banden is bepaald welke informatie over de brandstofefficiëntie, de grip op nat wegdek en het rolgeluid van banden moet worden verstrekt. Bovendien wordt verwezen naar de wintereigenschappen van het product.
De EU-verordening 1222/2009, die sinds 1 november 2012 van kracht is, is herzien en zal vanaf 1 mei 2021 worden vervangen door de EU-verordening 2020/740; vanaf dan gelden er nieuwe eisen. De classificatieklassen voor brandstofefficiëntie, grip op nat wegdek en rolgeluidemissies zijn gewijzigd en de lay-out van het EU-label is aangepast. De in de EU-databank opgeslagen productgegevensbladen van de fabrikant kunnen worden gedownload via een in het etiket geïntegreerde QR-code. Informatie over grip op sneeuw en ijs is ook nieuw opgenomen voor banden die aan deze criteria voldoen.
De volgende banden zijn vrijgesteld van de verordening: - banden die uitsluitend zijn ontworpen voor montage op voertuigen die voor het eerst zijn geregistreerd vóór 1 oktober 1990 – vernieuwde banden (tot een overeenkomstige verlenging van EU VO 2020/740 heeft plaatsgevonden) - professionele off-roadbanden - racebanden - banden met extra voorzieningen om de tractie te verbeteren, bv. spijkerbanden - T-type noodbanden - banden met een toegestane snelheid van minder dan 80 km/h - banden voor velgen met een nominale diameter ≤ 254 mm of ≥ 635 mm
De criteria en evaluatieklassen in een oogopslag
brandstofefficiëntie
Het brandstofverbruik is afhankelijk van de rolweerstand van de banden, het voertuig zelf, de rijomstandigheden en de rijstijl van de bestuurder. De gemeten rolweerstand (rolweerstandscoëfficiënt) van de band wordt onderverdeeld in de klassen A (hoogste efficiëntie) tot E (laagste efficiëntie).
Als een voertuig volledig is uitgerust met klasse A-banden, is een verbruiksvermindering tot 7,5%* mogelijk in vergelijking met klasse E-banden. In het geval van bedrijfsvoertuigen kan dit zelfs nog hoger zijn. (Bron: Effectbeoordeling van de Europese Commissie * indien gemeten volgens de testmethoden van Verordening (EU) 2020/740)
Let op: Het brandstofverbruik hangt voor een groot deel af van uw eigen rijstijl en kan aanzienlijk worden verminderd door op een milieuvriendelijke manier te rijden. De bandenspanning moet regelmatig worden gecontroleerd om de brandstofefficiëntie te verbeteren.
Grip op nat wegdek
De grip op nat wegdek is onderverdeeld in de klassen A (kortste remweg) - E (langste remweg).
Als een auto is uitgerust met klasse A-banden, kan in vergelijking met klasse E-banden de remafstand tot 18 m korter zijn bij het remmen vanaf 80 km/h (op een wegdek met gemiddelde grip).* *Bron: wdk Economische Vereniging van de Duitse Rubberindustrie eV
Let op: De verkeersveiligheid hangt voor een groot deel af van uw eigen rijstijl. De remafstanden moeten altijd in acht worden genomen. De bandenspanning moet regelmatig worden gecontroleerd om de grip op nat wegdek te verbeteren.
Extern rolgeluid
Het geluid dat door een band wordt afgegeven, beïnvloedt het totale volume van het voertuig en heeft niet alleen invloed op uw eigen rijcomfort, maar ook op de geluidshinder voor het milieu. In het EU-bandenlabel wordt het rolgeluid van banden onderverdeeld in 3 klassen, van A (laagste rolgeluid) - C (hoogste rolgeluid), gemeten in decibel (dB) en vergeleken met de Europese geluidsemissiegrenswaarden voor het rolgeluid van buitenbanden.
A Het pictogram met de classificatie "A" geeft aan dat het rolgeluid van de band meer dan 3 dB onder de EU-grenswaarde ligt die tot 2016 van kracht is. B De "B"-classificatie betekent dat het rolgeluid van de band tot 3 dB onder of gelijk is aan de EU-grenswaarde die tot 2016 van kracht is. C De classificatie "C" geeft aan dat de gespecificeerde grenswaarde is overschreden.
VentusS1Evo3EVK127E tyre review
Gemiddelde uit 21 testbeoordelingen
Grip bij droge condities
Remeigenschappen bij droge condities
Grip bij natte condities
Remeigenschappen bij natte condities
Grip bij sneeuw
Comfort
Geluid (binnen auto)
Slijtage band
brandstofverbruik
Hoeveel kilometer gereden?
6.195
13.10.2023 van angelo Deze band lag standaard onder de auto. Meestal koop ik direct nieuwe banden maar omdat deze maat nogal incourant is en de banden aan de prijzige kant heb ik ze er onder laten zitten. Na een klein ritje van 10.000km door europa viel deze band eigenlijk wel door de mand. Met droog wegdek is de band gewoon goed. Hij geeft op tijd aan wanneer de grip aan zijn einde komt zodat je tijd genoeg hebt om alternatieven te bepalen. Wanneer de eerste druppeltjes vallen of wanneer je over 'verharde onverharde' wegen rijdt is het een drama. TC/ABS grijpt in wanneer landsail bandjes nog grip zouden hebben. De auto gaat in bochten van onderstuur naar plotseling overstuur wanneer er ook maar een druppel water gevallen is. Afremmen voor verkeerslichten met standaard ABS die inkickt.
Helaas regent het wel eens ooit en dan zou ik deze banden nooit willen hebben.
11.01.2021 van teun ik ben erg tevreden over de banden. ik heb een zeer sportieve rijstijl. en daarmee kunnen deze banden goed overweg
*De catalogusprijzen, indien beschikbaar, vormen een nettobasis voor de berekening van de verkoopprijzen tussen de bandenfabrikanten en hun distributeurs. Het zijn in geen geval verkoopprijzen die betaald worden of gewoonlijk betaald worden.