Dans l'environnement de conduite exigeant d'aujourd'hui, les pneus d'hiver doivent répondre à un large éventail de besoins, la sécurité étant la priorité absolue. Le Falken Eurowinter HS449 relève ce défi en offrant une adhérence exceptionnelle et des caractéristiques de freinage fiables pour un pneu d'hiver tout-en-un supérieur.
Caractéristiques et Avantages :
Composés Innovants à Haute Silice : Ces composés avancés améliorent les performances du pneu par temps froid, assurant une adhérence optimale et une sécurité sur les routes glacées et enneigées.
Polymères Améliorés : L'utilisation de polymères améliorés dans la construction du pneu offre une meilleure flexibilité et durabilité, contribuant à une plus longue durée de vie du pneu et à des performances constantes.
Barres de Bande de Roulement Déphasées en 5 Étapes : Conçues pour minimiser le bruit de roulement, ces barres de bande de roulement assurent une conduite plus silencieuse et plus confortable, rendant les longs trajets hivernaux plus agréables.
Lames Tridimensionnelles Rapprochées : Ces nouvelles lames offrent des performances exceptionnelles, améliorant considérablement la traction sur la glace et la neige, vous assurant de rester en contrôle même dans les conditions hivernales les plus difficiles.
Conception Intelligente de la Bande de Roulement avec Technologie de Lame 3D :
La conception de la bande de roulement intègre la technologie de lame 3D, qui maximise le contact avec la neige, augmentant la traction sur la neige et améliorant la maniabilité globale sur les routes hivernales.
Deux Larges Rainures Circonférentielles et des Rainures Latérales à Grand Volume :
Ces éléments de conception offrent d'excellentes performances sur route mouillée, avec des niveaux élevés de résistance à l'aquaplaning. Vous pouvez conduire en toute confiance dans des conditions humides et boueuses, sachant que vos pneus sont conçus pour les gérer.
Composé de Silice Optimisé pour l'Hiver :
Spécialement formulé pour les températures hivernales, ce composé de silice assure une adhérence et des performances optimales, vous gardant en sécurité tout au long de la saison froide.
In de verordening inzake de etikettering van banden is bepaald welke informatie over de brandstofefficiëntie, de grip op nat wegdek en het rolgeluid van banden moet worden verstrekt. Bovendien wordt verwezen naar de wintereigenschappen van het product.
De EU-verordening 1222/2009, die sinds 1 november 2012 van kracht is, is herzien en zal vanaf 1 mei 2021 worden vervangen door de EU-verordening 2020/740; vanaf dan gelden er nieuwe eisen. De classificatieklassen voor brandstofefficiëntie, grip op nat wegdek en rolgeluidemissies zijn gewijzigd en de lay-out van het EU-label is aangepast. De in de EU-databank opgeslagen productgegevensbladen van de fabrikant kunnen worden gedownload via een in het etiket geïntegreerde QR-code. Informatie over grip op sneeuw en ijs is ook nieuw opgenomen voor banden die aan deze criteria voldoen.
De volgende banden zijn vrijgesteld van de verordening: - banden die uitsluitend zijn ontworpen voor montage op voertuigen die voor het eerst zijn geregistreerd vóór 1 oktober 1990 – vernieuwde banden (tot een overeenkomstige verlenging van EU VO 2020/740 heeft plaatsgevonden) - professionele off-roadbanden - racebanden - banden met extra voorzieningen om de tractie te verbeteren, bv. spijkerbanden - T-type noodbanden - banden met een toegestane snelheid van minder dan 80 km/h - banden voor velgen met een nominale diameter ≤ 254 mm of ≥ 635 mm
De criteria en evaluatieklassen in een oogopslag
brandstofefficiëntie
Het brandstofverbruik is afhankelijk van de rolweerstand van de banden, het voertuig zelf, de rijomstandigheden en de rijstijl van de bestuurder. De gemeten rolweerstand (rolweerstandscoëfficiënt) van de band wordt onderverdeeld in de klassen A (hoogste efficiëntie) tot E (laagste efficiëntie).
Als een voertuig volledig is uitgerust met klasse A-banden, is een verbruiksvermindering tot 7,5%* mogelijk in vergelijking met klasse E-banden. In het geval van bedrijfsvoertuigen kan dit zelfs nog hoger zijn. (Bron: Effectbeoordeling van de Europese Commissie * indien gemeten volgens de testmethoden van Verordening (EU) 2020/740)
Let op: Het brandstofverbruik hangt voor een groot deel af van uw eigen rijstijl en kan aanzienlijk worden verminderd door op een milieuvriendelijke manier te rijden. De bandenspanning moet regelmatig worden gecontroleerd om de brandstofefficiëntie te verbeteren.
Grip op nat wegdek
De grip op nat wegdek is onderverdeeld in de klassen A (kortste remweg) - E (langste remweg).
Als een auto is uitgerust met klasse A-banden, kan in vergelijking met klasse E-banden de remafstand tot 18 m korter zijn bij het remmen vanaf 80 km/h (op een wegdek met gemiddelde grip).* *Bron: wdk Economische Vereniging van de Duitse Rubberindustrie eV
Let op: De verkeersveiligheid hangt voor een groot deel af van uw eigen rijstijl. De remafstanden moeten altijd in acht worden genomen. De bandenspanning moet regelmatig worden gecontroleerd om de grip op nat wegdek te verbeteren.
Extern rolgeluid
Het geluid dat door een band wordt afgegeven, beïnvloedt het totale volume van het voertuig en heeft niet alleen invloed op uw eigen rijcomfort, maar ook op de geluidshinder voor het milieu. In het EU-bandenlabel wordt het rolgeluid van banden onderverdeeld in 3 klassen, van A (laagste rolgeluid) - C (hoogste rolgeluid), gemeten in decibel (dB) en vergeleken met de Europese geluidsemissiegrenswaarden voor het rolgeluid van buitenbanden.
A Het pictogram met de classificatie "A" geeft aan dat het rolgeluid van de band meer dan 3 dB onder de EU-grenswaarde ligt die tot 2016 van kracht is. B De "B"-classificatie betekent dat het rolgeluid van de band tot 3 dB onder of gelijk is aan de EU-grenswaarde die tot 2016 van kracht is. C De classificatie "C" geeft aan dat de gespecificeerde grenswaarde is overschreden.