De laatste generatie Falken’s van onze respectabele EUROWINTER-productlijn. De HS01 is uitgerust met Miura Ori 3D-sipe technologie, 4D- Nano Design Technology met verbeterde rubbersamenstelling en stijvere loopvlakblokken, die een verbluffend prestatieniveau bieden in winterse omstandigheden, evenals uitstekende prestaties op nat wegdek en comfort.
PERFORMANCE-VOORDELEN
Winter Performance
Grip op nat wegdek
Comfort
Profielweerstand
Zuinigheid
Geluidsarm
EIGENSCHAPPEN EN VOORDELEN
Speciaal ontworpen voor winterse omstandigheden met behulp van Miura Ori-3D-lamellentechnologie
Significante verbeterde levensduur en betere prestatie in natte omstandigheden dit door de 4D-Nano Design Technology en rubbersamenstelling
Stijvere profielblokken op microschaal verbeteren de tractie op sneeuw en zorgen voor een hoger rijcomfort
Uitstekende tractie en remprestaties op sneeuw en ijs
Intelligent ontworpen loopvlakpatroon dat zich aanpast aan elke situatie om een zo groot mogelijk contactoppervlak te bieden
FUNCTIE:
Gelijkblijvend, vergroot contactoppervlak voor verbeterde wegligging
VOORDEEL:
Uitmuntende koersstabiliteit, verhoogde all-round-grip, met als extra voordeel een gelijkmatig slijtagebeeld
VOLLEDIG ROND PROFIEL
PRODUCT-FEATURE:
Volledig rond profiel, met verbeterde zijwangflexibiliteit
FUNCTIE:
De banden reageren communicatief en consistent op de besturing in bochten en bij snelle veranderingen in de belasting
VOORDEEL:
Optimaal rijvertrouwen en -comfort, korte remweg, verbeterde algemene rijeigenschappen
TECHNOLOGIE / HIGHLIGHTS
ADAPTIVE CONSTANTE DRUK – VOOR EEN GELIJKMATIGE DRUKVERDELING
Nieuw profiel-design-concept perfectioneert de constructie van de loopvlakzone.
Gelijkmatige drukverdeling in het gebied van de contactzone.
Geoptimaliseerde afstandsvlakken voor meer grip en rijdynamiek.
Verbeterd remvermogen en richtingsstabiliteit.
Gelijkmatig slijtagebeeld.
4D-NANO-DESIGN – FALKEN’S INNOVATIEVE PROGRAMMA VOOR DE ONTWIKKELING VAN RUBBERMENGSEL
Dankzij de innovatieve 4D nano-designtechnologie zijn onze ingenieurs in staat het complexe samenspel van de bestanddelen in het rubber op nanobasis te analyseren en te simuleren.
High-end technologie voor materiaalonderzoek.
Kortere ontwikkelingstijden.
Meer nauwkeurige simulatie van energieverlies/warmteopwekking.
Ontwikkeling van innovatieve rubbersamenstellingen met een significant lagere rolweerstand.
Diepgaande analyse van veranderingen in de constructie van de bandsamenstelling tijdens de gehele levensduur van de band.
In de verordening inzake de etikettering van banden is bepaald welke informatie over de brandstofefficiëntie, de grip op nat wegdek en het rolgeluid van banden moet worden verstrekt. Bovendien wordt verwezen naar de wintereigenschappen van het product.
De EU-verordening 1222/2009, die sinds 1 november 2012 van kracht is, is herzien en zal vanaf 1 mei 2021 worden vervangen door de EU-verordening 2020/740; vanaf dan gelden er nieuwe eisen. De classificatieklassen voor brandstofefficiëntie, grip op nat wegdek en rolgeluidemissies zijn gewijzigd en de lay-out van het EU-label is aangepast. De in de EU-databank opgeslagen productgegevensbladen van de fabrikant kunnen worden gedownload via een in het etiket geïntegreerde QR-code. Informatie over grip op sneeuw en ijs is ook nieuw opgenomen voor banden die aan deze criteria voldoen.
De volgende banden zijn vrijgesteld van de verordening: - banden die uitsluitend zijn ontworpen voor montage op voertuigen die voor het eerst zijn geregistreerd vóór 1 oktober 1990 – vernieuwde banden (tot een overeenkomstige verlenging van EU VO 2020/740 heeft plaatsgevonden) - professionele off-roadbanden - racebanden - banden met extra voorzieningen om de tractie te verbeteren, bv. spijkerbanden - T-type noodbanden - banden met een toegestane snelheid van minder dan 80 km/h - banden voor velgen met een nominale diameter ≤ 254 mm of ≥ 635 mm
De criteria en evaluatieklassen in een oogopslag
brandstofefficiëntie
Het brandstofverbruik is afhankelijk van de rolweerstand van de banden, het voertuig zelf, de rijomstandigheden en de rijstijl van de bestuurder. De gemeten rolweerstand (rolweerstandscoëfficiënt) van de band wordt onderverdeeld in de klassen A (hoogste efficiëntie) tot E (laagste efficiëntie).
Als een voertuig volledig is uitgerust met klasse A-banden, is een verbruiksvermindering tot 7,5%* mogelijk in vergelijking met klasse E-banden. In het geval van bedrijfsvoertuigen kan dit zelfs nog hoger zijn. (Bron: Effectbeoordeling van de Europese Commissie * indien gemeten volgens de testmethoden van Verordening (EU) 2020/740)
Let op: Het brandstofverbruik hangt voor een groot deel af van uw eigen rijstijl en kan aanzienlijk worden verminderd door op een milieuvriendelijke manier te rijden. De bandenspanning moet regelmatig worden gecontroleerd om de brandstofefficiëntie te verbeteren.
Grip op nat wegdek
De grip op nat wegdek is onderverdeeld in de klassen A (kortste remweg) - E (langste remweg).
Als een auto is uitgerust met klasse A-banden, kan in vergelijking met klasse E-banden de remafstand tot 18 m korter zijn bij het remmen vanaf 80 km/h (op een wegdek met gemiddelde grip).* *Bron: wdk Economische Vereniging van de Duitse Rubberindustrie eV
Let op: De verkeersveiligheid hangt voor een groot deel af van uw eigen rijstijl. De remafstanden moeten altijd in acht worden genomen. De bandenspanning moet regelmatig worden gecontroleerd om de grip op nat wegdek te verbeteren.
Extern rolgeluid
Het geluid dat door een band wordt afgegeven, beïnvloedt het totale volume van het voertuig en heeft niet alleen invloed op uw eigen rijcomfort, maar ook op de geluidshinder voor het milieu. In het EU-bandenlabel wordt het rolgeluid van banden onderverdeeld in 3 klassen, van A (laagste rolgeluid) - C (hoogste rolgeluid), gemeten in decibel (dB) en vergeleken met de Europese geluidsemissiegrenswaarden voor het rolgeluid van buitenbanden.
A Het pictogram met de classificatie "A" geeft aan dat het rolgeluid van de band meer dan 3 dB onder de EU-grenswaarde ligt die tot 2016 van kracht is. B De "B"-classificatie betekent dat het rolgeluid van de band tot 3 dB onder of gelijk is aan de EU-grenswaarde die tot 2016 van kracht is. C De classificatie "C" geeft aan dat de gespecificeerde grenswaarde is overschreden.
Business Reviews
Profile:EUROWINTER HS01
Beoordelingsdatum
Testfaciliteit
Dimensies
Tekst van Review
Beoordeling
Afsluiter
09/2019
ANWB.nl
155/65 R14 75T
Satisfactory Goed op nat wegdek, al zijn er wel lichte tekortkomingen op wegligging en zijdelingse grip nat. Geen onvoldoendes. Lichte tekortkomingen op droog wegdek, op sneeuw en op ijs.
EUROWINTERHS01 tyre review
Gemiddelde uit 826 testbeoordelingen
Grip bij droge condities
Remeigenschappen bij droge condities
Grip bij natte condities
Remeigenschappen bij natte condities
Grip bij sneeuw
Comfort
Geluid (binnen auto)
Slijtage band
brandstofverbruik
Hoeveel kilometer gereden?
8.631
11.06.2022 van Carl Ottow Goede ervaring...er was alleen deze winter nagenoeg geen sneeuw - en ik was ook niet op wintersport
04.06.2020 van W van den Burgt Comfortabele band, duurzaam
25.04.2020 van Frank Siesling Koop al jaren Falken banden en ervaring is goed. Merk toch dat het rubber van de banden wat aan de zachtere kant is. Dit vertaalt zich ook in de slijtage die eerder optreedt. Kortom ondanks goede ervaring volgende keer wellicht banden bestellen met harder rubber zoals van Nankang. In het verleden ook goede ervaring mee gehad.
20.06.2019 van willem Rustige rijder, banden zijn m.i. allemans vriend neutraal goeie prijs/kwaliteit verhouding
Falken Tyre Europe GmbH is de Europese dochtermaatschappij van de Japanse bandenfabrikant Sumitomo Rubber Industries
Ltd. Vanuit het hoofdkantoor in Offenbach am Main, Duitsland is Falken Tyre Europe verantwoordelijk voor de marketing van een
complete portfolio aan banden voor personenauto’s, vrachtwagens, busjes en SUV’s als leveranciers van OEM-producten en voor
de Europese klantenservice. Het bedrijf heeft een verkoopnetwerk opgebouwd van ca. 8000 bandendealers verdeeld over heel
Europa, die als onze partners optreden voor de verkoop en de montage van onze kwaliteitsproducten.