De Blizzak LM001 combineert innovaties van het profiel en van de rubbersamenstelling.
REMGEDRAG EN HANDLING OP SNEEUW 3D-groefpatroon met een nieuw loopvlakdesign zorgt voor een stijf loopvlak zonder de flexibiliteit van de groeven te beperken.De diepe, schuine groeven zorgen voor een hoge afschuifkracht in de sneeuw en daarmee voor een uitstekende tractie op met sneeuw bedekte ondergronden.
HANDLING, STABILITEIT EN CONTROLE OP NAT WEGDEK De afgeronde hoekaansluitingen zorgen voor een betere afvoer van water en smeltende sneeuw. De hoornvormige blokken reinigen het contactvlak snel, waardoor het wegcontact en de controle nog verder verbeteren.
UITSTEKENDE WEERSTAND TEGEN SLIJTAGE EN LANGDURIGE PRESTATIES NanoPro-Tech-polymeren staan garant voor een optimale verdeling van de silica, waardoor de compound ook bij lage temperaturen flexibel is en de grip en het wegcontact optimaal zijn over een groot temperatuurbereik.
In de verordening inzake de etikettering van banden is bepaald welke informatie over de brandstofefficiëntie, de grip op nat wegdek en het rolgeluid van banden moet worden verstrekt. Bovendien wordt verwezen naar de wintereigenschappen van het product.
De EU-verordening 1222/2009, die sinds 1 november 2012 van kracht is, is herzien en zal vanaf 1 mei 2021 worden vervangen door de EU-verordening 2020/740; vanaf dan gelden er nieuwe eisen. De classificatieklassen voor brandstofefficiëntie, grip op nat wegdek en rolgeluidemissies zijn gewijzigd en de lay-out van het EU-label is aangepast. De in de EU-databank opgeslagen productgegevensbladen van de fabrikant kunnen worden gedownload via een in het etiket geïntegreerde QR-code. Informatie over grip op sneeuw en ijs is ook nieuw opgenomen voor banden die aan deze criteria voldoen.
De volgende banden zijn vrijgesteld van de verordening: - banden die uitsluitend zijn ontworpen voor montage op voertuigen die voor het eerst zijn geregistreerd vóór 1 oktober 1990 – vernieuwde banden (tot een overeenkomstige verlenging van EU VO 2020/740 heeft plaatsgevonden) - professionele off-roadbanden - racebanden - banden met extra voorzieningen om de tractie te verbeteren, bv. spijkerbanden - T-type noodbanden - banden met een toegestane snelheid van minder dan 80 km/h - banden voor velgen met een nominale diameter ≤ 254 mm of ≥ 635 mm
De criteria en evaluatieklassen in een oogopslag
brandstofefficiëntie
Het brandstofverbruik is afhankelijk van de rolweerstand van de banden, het voertuig zelf, de rijomstandigheden en de rijstijl van de bestuurder. De gemeten rolweerstand (rolweerstandscoëfficiënt) van de band wordt onderverdeeld in de klassen A (hoogste efficiëntie) tot E (laagste efficiëntie).
Als een voertuig volledig is uitgerust met klasse A-banden, is een verbruiksvermindering tot 7,5%* mogelijk in vergelijking met klasse E-banden. In het geval van bedrijfsvoertuigen kan dit zelfs nog hoger zijn. (Bron: Effectbeoordeling van de Europese Commissie * indien gemeten volgens de testmethoden van Verordening (EU) 2020/740)
Let op: Het brandstofverbruik hangt voor een groot deel af van uw eigen rijstijl en kan aanzienlijk worden verminderd door op een milieuvriendelijke manier te rijden. De bandenspanning moet regelmatig worden gecontroleerd om de brandstofefficiëntie te verbeteren.
Grip op nat wegdek
De grip op nat wegdek is onderverdeeld in de klassen A (kortste remweg) - E (langste remweg).
Als een auto is uitgerust met klasse A-banden, kan in vergelijking met klasse E-banden de remafstand tot 18 m korter zijn bij het remmen vanaf 80 km/h (op een wegdek met gemiddelde grip).* *Bron: wdk Economische Vereniging van de Duitse Rubberindustrie eV
Let op: De verkeersveiligheid hangt voor een groot deel af van uw eigen rijstijl. De remafstanden moeten altijd in acht worden genomen. De bandenspanning moet regelmatig worden gecontroleerd om de grip op nat wegdek te verbeteren.
Extern rolgeluid
Het geluid dat door een band wordt afgegeven, beïnvloedt het totale volume van het voertuig en heeft niet alleen invloed op uw eigen rijcomfort, maar ook op de geluidshinder voor het milieu. In het EU-bandenlabel wordt het rolgeluid van banden onderverdeeld in 3 klassen, van A (laagste rolgeluid) - C (hoogste rolgeluid), gemeten in decibel (dB) en vergeleken met de Europese geluidsemissiegrenswaarden voor het rolgeluid van buitenbanden.
A Het pictogram met de classificatie "A" geeft aan dat het rolgeluid van de band meer dan 3 dB onder de EU-grenswaarde ligt die tot 2016 van kracht is. B De "B"-classificatie betekent dat het rolgeluid van de band tot 3 dB onder of gelijk is aan de EU-grenswaarde die tot 2016 van kracht is. C De classificatie "C" geeft aan dat de gespecificeerde grenswaarde is overschreden.
Business Reviews
Profile:Blizzak LM 001
Beoordelingsdatum
Testfaciliteit
Dimensies
Tekst van Review
Beoordeling
Afsluiter
09/2014
ADAC
205/60 R16 96H XL *
Recommendable Voordelen: Zeer uitgebalanceerde winterband met uitstekende score op nat wegdek. Goed op een droog en besneeuwd wegdek.
09/2014
TCS - Technik, Umwelt und Wirtschaft
205/60 R16 96H XL *
Recommendable Voordelen: Zeer uitgebalanceerde band. Uitstekende score op nat wegdek.
09/2014
ÖAMTC
205/60 R16 96H XL *
Recommendable Voordelen: Uitstekend op nat wegdek, goed op droog wegdek en op sneeuw.
BlizzakLM001 tyre review
Gemiddelde uit 521 testbeoordelingen
Grip bij droge condities
Remeigenschappen bij droge condities
Grip bij natte condities
Remeigenschappen bij natte condities
Grip bij sneeuw
Comfort
Geluid (binnen auto)
Slijtage band
brandstofverbruik
Hoeveel kilometer gereden?
8.903
20.04.2023 van Thijs Fijne band zeker en betrouwbaar. Slijtage iets hoger dan gemiddeld. Comfortabel, veilig en zuinig.
23.07.2022 van Bmw5 2e keer lek gereden op iets kleins. Kan toeval zijn naar had ik met de Michelin en Dunlops niet
10.06.2020 van j. nijkerk Uitstekend
09.03.2020 van GORT BEHEER Ze hebben het prima gedaan op de weg naar en terug de wintersport
*De catalogusprijzen, indien beschikbaar, vormen een nettobasis voor de berekening van de verkoopprijzen tussen de bandenfabrikanten en hun distributeurs. Het zijn in geen geval verkoopprijzen die betaald worden of gewoonlijk betaald worden.