Het unieke V-vormige loopvlak van de Snowtech II zorgt voor rijplezier en veiligheid – zelfs in de meest ongunstige winterse omstandigheden. De juiste mix maakt deze band een echt allrounder.
de silica technologie in het loopvlak ondersteunt de sterke punten in alle winterse disciplines en zorgt voor uitstekende rijeigenschappen en uitstekende rijveiligheid in de sneeuw en op ijs
Perfecte grip zorgt voor een korte remweg en een kleiner risico op aquaplaning
Dankzij de geoptimaliseerde rolweerstand is de SnowTech II, een zeer economische winterband die aan de hoogste eisen voldoet
Prestaties op sneeuw en ijs
Kenmerken: Directionele V-vormige profiel met uitgebreide rand en hoge dichtheid Effect: Verbeterde krachtverdeling in de laterale richting Voordelen: betere rijeigenschappen op nat en ijzig wegdek.
Aquaplaning
Kenmerken: V-vormig profiel in de brede en massieve schouderblokken Effect: Verbeterde water drainage Voordelen: Minder kans op aquaplaning
Rolweerstand
Kenmerken: Geoptimaliseerd ontwerp voor verminderde rolweerstand Effect: Stugheid in het profiel reduceert energie verlies Voordelen: Zeer economische winterband met een verlaagd brandstof verbruik
Eigenschappen op droogwegdek
Kenmerken: V-vormige lamellen in de brede en compacte schouderblokken Effect: Stugheid in de lamellen door middel van kruisende schouderblokken Voordelen: Goede wegligging en remweg op droge wegen en geoptimaliseerde eigenschappen voor betere prestaties in de sneeuw.
In de verordening inzake de etikettering van banden is bepaald welke informatie over de brandstofefficiëntie, de grip op nat wegdek en het rolgeluid van banden moet worden verstrekt. Bovendien wordt verwezen naar de wintereigenschappen van het product.
De EU-verordening 1222/2009, die sinds 1 november 2012 van kracht is, is herzien en zal vanaf 1 mei 2021 worden vervangen door de EU-verordening 2020/740; vanaf dan gelden er nieuwe eisen. De classificatieklassen voor brandstofefficiëntie, grip op nat wegdek en rolgeluidemissies zijn gewijzigd en de lay-out van het EU-label is aangepast. De in de EU-databank opgeslagen productgegevensbladen van de fabrikant kunnen worden gedownload via een in het etiket geïntegreerde QR-code. Informatie over grip op sneeuw en ijs is ook nieuw opgenomen voor banden die aan deze criteria voldoen.
De volgende banden zijn vrijgesteld van de verordening: - banden die uitsluitend zijn ontworpen voor montage op voertuigen die voor het eerst zijn geregistreerd vóór 1 oktober 1990 – vernieuwde banden (tot een overeenkomstige verlenging van EU VO 2020/740 heeft plaatsgevonden) - professionele off-roadbanden - racebanden - banden met extra voorzieningen om de tractie te verbeteren, bv. spijkerbanden - T-type noodbanden - banden met een toegestane snelheid van minder dan 80 km/h - banden voor velgen met een nominale diameter ≤ 254 mm of ≥ 635 mm
De criteria en evaluatieklassen in een oogopslag
brandstofefficiëntie
Het brandstofverbruik is afhankelijk van de rolweerstand van de banden, het voertuig zelf, de rijomstandigheden en de rijstijl van de bestuurder. De gemeten rolweerstand (rolweerstandscoëfficiënt) van de band wordt onderverdeeld in de klassen A (hoogste efficiëntie) tot E (laagste efficiëntie).
Als een voertuig volledig is uitgerust met klasse A-banden, is een verbruiksvermindering tot 7,5%* mogelijk in vergelijking met klasse E-banden. In het geval van bedrijfsvoertuigen kan dit zelfs nog hoger zijn. (Bron: Effectbeoordeling van de Europese Commissie * indien gemeten volgens de testmethoden van Verordening (EU) 2020/740)
Let op: Het brandstofverbruik hangt voor een groot deel af van uw eigen rijstijl en kan aanzienlijk worden verminderd door op een milieuvriendelijke manier te rijden. De bandenspanning moet regelmatig worden gecontroleerd om de brandstofefficiëntie te verbeteren.
Grip op nat wegdek
De grip op nat wegdek is onderverdeeld in de klassen A (kortste remweg) - E (langste remweg).
Als een auto is uitgerust met klasse A-banden, kan in vergelijking met klasse E-banden de remafstand tot 18 m korter zijn bij het remmen vanaf 80 km/h (op een wegdek met gemiddelde grip).* *Bron: wdk Economische Vereniging van de Duitse Rubberindustrie eV
Let op: De verkeersveiligheid hangt voor een groot deel af van uw eigen rijstijl. De remafstanden moeten altijd in acht worden genomen. De bandenspanning moet regelmatig worden gecontroleerd om de grip op nat wegdek te verbeteren.
Extern rolgeluid
Het geluid dat door een band wordt afgegeven, beïnvloedt het totale volume van het voertuig en heeft niet alleen invloed op uw eigen rijcomfort, maar ook op de geluidshinder voor het milieu. In het EU-bandenlabel wordt het rolgeluid van banden onderverdeeld in 3 klassen, van A (laagste rolgeluid) - C (hoogste rolgeluid), gemeten in decibel (dB) en vergeleken met de Europese geluidsemissiegrenswaarden voor het rolgeluid van buitenbanden.
A Het pictogram met de classificatie "A" geeft aan dat het rolgeluid van de band meer dan 3 dB onder de EU-grenswaarde ligt die tot 2016 van kracht is. B De "B"-classificatie betekent dat het rolgeluid van de band tot 3 dB onder of gelijk is aan de EU-grenswaarde die tot 2016 van kracht is. C De classificatie "C" geeft aan dat de gespecificeerde grenswaarde is overschreden.
SnowTechII tyre review
Gemiddelde uit 361 testbeoordelingen
Grip bij droge condities
Remeigenschappen bij droge condities
Grip bij natte condities
Remeigenschappen bij natte condities
Grip bij sneeuw
Comfort
Geluid (binnen auto)
Slijtage band
brandstofverbruik
Hoeveel kilometer gereden?
6.795
14.10.2013 van de Boer Rij er nu ongeveer 2 seizoenen mee, en ze bevallen heel goed. Daarvoor nooit winterbanden gemonteerd gehad, maar het geeft toch echt een veiliger gevoel, en de auto gedraagt zich ook veiliger.
29.04.2013 van jeroen Fijne band, zowel op droog als op nat wegdek grote gripreserve en voorspelbaar gedrag in het grensbereik.
Brandstofverbruik niet hoger dan met goede zomerbanden.
14.02.2013 van Ton v.d.Kooi Een echte winterband, perfect in de sneeuw.
Perfect Snow Tyre.
19.05.2011 van Alexander Goede prijs/kwaliteit verhouding. Prima grip in sneeuw!