Beste op sneeuw en op droge wegdek. Nokian WR D3 wordt toegekend prijs-prestatie winnaar Nieuwe Nokian WR D3 winterband is 'zeer aan te bevelen' in de winterband test 2011 van het gerenommeerde Duitse auto-tijdschriften 'auto motor und sport' en 'Auto Zeitung'. De Nokian is de beste op sneeuw en in de droge. Het wint duidelijk de rijproef op sneeuw. 'Op dit moment de beste winter eigenschappen in vergelijking met zijn concurrenten, goede rijeigenschappen op het droge ', het oordeel van' auto motor und sport' lof. Maximale score, kortste remweg, snelste doorlooptijd, en sterkste tractie op sneeuw voor de Fin. Nokian WR D3 wordt toegekend prijs-prestatie winnaar is de meest laag-geprijsde van de zeer aan te bevelen premium. Weergegeven uitstekende resultaten, wint het duidelijk de sneeuw tests: 100 punten voor een mogelijke score van 100 met 'auto motor und sport', 142 van een mogelijke score van 150 met 'Auto Zeitung'. 'Bijzonderlijk eigenschappen op sneeuw karakteriseren Nokian WR D3', 'Auto Zeitung' vat. 'Brand new Nokian WR D3 is een hoogtepunt in deze beoordeling. U kunt zien waar de Fin komt uit voor de concurrenten geen kans in deze test tegen. In vier van de vijf tests, de Nokian bereikt full score. Op besneeuwde wegen de nieuwe WR D3 ligt voor iedereen anders. Zelfs op de limiet, het is absoluut neutraal en stelt een enorme grip. Snel rondetijden en een hoge rijveiligheid op een nat wegdek zijn op positieve kant, de Nokian's. ... Droge remmen behoort tot de snelle Finn's sterke punten .... ' Kortste remweg, snelste afhandeling rondetijd, de beste tractie op sneeuw onder alle geteste banden en snelste afhandeling rondetijd op de droge wegdek bewijzen zijn kwaliteiten. Een na laagste rolweerstand en om deze reden op een na laagste brandstofverbruik en een na laagste weg ruis vertonen de eco-vriendelijkheid. 'De vaardigheid om topscores in de bandentest te bereiken is het ideale resultaten hebben op alle omstandigheden,' 'auto motor und sport', legt. 'Of op zijn minst sterk uitstaan in een gebied, zodat lichte tekortkomingen kunnen worden gecompenseerd in de scoresysteem onder bepaalde omstandigheden. Het beste voorbeeld wordt gegeven door nieuwe Finse Nokian WR D3 die inderdaad op een nat wegdek presteert relatief slecht als gevolg van zwakke aquaplaning resultaten, maar een duidelijk overzicht geeft van de benchmark op sneeuw met de kortste remweg, de beste tractie en een zeer goed gehumeurd rijgedrag: 100 punten van een mogelijke score van 100 voor de Nokian die de beste rondetijd niet alleen bereikt op de besneeuwde behandeling lane, maar ook rijdt moeiteloos en precies op hetzelfde moment. ' Duitse automobielclub ADAC vereniging constateert de Nokian sterke punten: 'Top mark 1,8 op het droge '. Zijn rij-eigenschappen uitstekend, gemarkeerd 1,6. Met de goede cijfers 2,1 op sneeuw en 2,3 op het ijs is het goed, ook in andere rij-disciplines en back-up van zijn hoge veiligheid. De eco-vriendelijkheid wordt bewezen door de groene markeringen 2,0 van het brandstofverbruik en het dragen. Mark 1 is het beste merk en 6 het slechtste merk in de Duitse mark systeem. Duurzame Nokian WR D3 is op maat gemaakt voor middelgrote en kleine familie auto's en bestuurders die waarde hechten aan een veilige, zuinig rijden. Nokian WR A3, daarentegen, is geoptimaliseerd voor grotere en krachtigere voertuigen met bijzondere nadruk op gevoelige rijden, zelfs bij hogere snelheden. Nokian WR banden zijn er in diverse maten van 13 'tot 20' waardes variërend van T tot W (190 tot 270 km / h). Deze nieuwe winter producten met name gericht op de Centraal-Europese markten zijn vanaf nu beschikbaar voor de verkoop.
De slijtindicator DSI (Driving Safety Indicator) en het sneeuwvlok symbool WSI (Winter Safety Indicator) helpen te veiligheid te versterken en verhogen het rijcomfort. De nummers duiden de dickheid aan van de overblijvende diepte van de groeven in milimeters. Als het bandprofiel weggesleten is verdwijnen de individuele nummers. Een profieldiepte van 4-5 milimeter is noodzakelijk om veilig te rijden in de winter. Als de sneeuwvlokken niet langer zichtbaar zijn moeten de banden vervangen worden door nieuwe om de veiligheid te garanderen.
In de verordening inzake de etikettering van banden is bepaald welke informatie over de brandstofefficiëntie, de grip op nat wegdek en het rolgeluid van banden moet worden verstrekt. Bovendien wordt verwezen naar de wintereigenschappen van het product.
De EU-verordening 1222/2009, die sinds 1 november 2012 van kracht is, is herzien en zal vanaf 1 mei 2021 worden vervangen door de EU-verordening 2020/740; vanaf dan gelden er nieuwe eisen. De classificatieklassen voor brandstofefficiëntie, grip op nat wegdek en rolgeluidemissies zijn gewijzigd en de lay-out van het EU-label is aangepast. De in de EU-databank opgeslagen productgegevensbladen van de fabrikant kunnen worden gedownload via een in het etiket geïntegreerde QR-code. Informatie over grip op sneeuw en ijs is ook nieuw opgenomen voor banden die aan deze criteria voldoen.
De volgende banden zijn vrijgesteld van de verordening: - banden die uitsluitend zijn ontworpen voor montage op voertuigen die voor het eerst zijn geregistreerd vóór 1 oktober 1990 – vernieuwde banden (tot een overeenkomstige verlenging van EU VO 2020/740 heeft plaatsgevonden) - professionele off-roadbanden - racebanden - banden met extra voorzieningen om de tractie te verbeteren, bv. spijkerbanden - T-type noodbanden - banden met een toegestane snelheid van minder dan 80 km/h - banden voor velgen met een nominale diameter ≤ 254 mm of ≥ 635 mm
De criteria en evaluatieklassen in een oogopslag
brandstofefficiëntie
Het brandstofverbruik is afhankelijk van de rolweerstand van de banden, het voertuig zelf, de rijomstandigheden en de rijstijl van de bestuurder. De gemeten rolweerstand (rolweerstandscoëfficiënt) van de band wordt onderverdeeld in de klassen A (hoogste efficiëntie) tot E (laagste efficiëntie).
Als een voertuig volledig is uitgerust met klasse A-banden, is een verbruiksvermindering tot 7,5%* mogelijk in vergelijking met klasse E-banden. In het geval van bedrijfsvoertuigen kan dit zelfs nog hoger zijn. (Bron: Effectbeoordeling van de Europese Commissie * indien gemeten volgens de testmethoden van Verordening (EU) 2020/740)
Let op: Het brandstofverbruik hangt voor een groot deel af van uw eigen rijstijl en kan aanzienlijk worden verminderd door op een milieuvriendelijke manier te rijden. De bandenspanning moet regelmatig worden gecontroleerd om de brandstofefficiëntie te verbeteren.
Grip op nat wegdek
De grip op nat wegdek is onderverdeeld in de klassen A (kortste remweg) - E (langste remweg).
Als een auto is uitgerust met klasse A-banden, kan in vergelijking met klasse E-banden de remafstand tot 18 m korter zijn bij het remmen vanaf 80 km/h (op een wegdek met gemiddelde grip).* *Bron: wdk Economische Vereniging van de Duitse Rubberindustrie eV
Let op: De verkeersveiligheid hangt voor een groot deel af van uw eigen rijstijl. De remafstanden moeten altijd in acht worden genomen. De bandenspanning moet regelmatig worden gecontroleerd om de grip op nat wegdek te verbeteren.
Extern rolgeluid
Het geluid dat door een band wordt afgegeven, beïnvloedt het totale volume van het voertuig en heeft niet alleen invloed op uw eigen rijcomfort, maar ook op de geluidshinder voor het milieu. In het EU-bandenlabel wordt het rolgeluid van banden onderverdeeld in 3 klassen, van A (laagste rolgeluid) - C (hoogste rolgeluid), gemeten in decibel (dB) en vergeleken met de Europese geluidsemissiegrenswaarden voor het rolgeluid van buitenbanden.
A Het pictogram met de classificatie "A" geeft aan dat het rolgeluid van de band meer dan 3 dB onder de EU-grenswaarde ligt die tot 2016 van kracht is. B De "B"-classificatie betekent dat het rolgeluid van de band tot 3 dB onder of gelijk is aan de EU-grenswaarde die tot 2016 van kracht is. C De classificatie "C" geeft aan dat de gespecificeerde grenswaarde is overschreden.
WRD3 tyre review
Gemiddelde uit 2.008 testbeoordelingen
Grip bij droge condities
Remeigenschappen bij droge condities
Grip bij natte condities
Remeigenschappen bij natte condities
Grip bij sneeuw
Comfort
Geluid (binnen auto)
Slijtage band
brandstofverbruik
Hoeveel kilometer gereden?
8.054
01.01.2021 van Bjorn Tanke Prima
01.06.2019 van Hickendorff Prima band.
Goede grip en weinig geluid.
03.06.2015 van Kloen Goede prijs-kwaliteit
15.04.2015 van JANSE Zeker weten..
Wij hebben de zelfde band in 195*65*16 ook laten monteren op onze nieuwe Fiat Punto en daar hebben we 7000km mee gereden SUPER....