MICHELIN Pilot Sport 3 heeft meer dan 200 homologaties* bij de meest veeleisende autoconstructeurs...en met MICHELIN Total Performance worden meerdere prestaties samengebracht.
Technologie:
'Anti Surf System': optimale grip op nat wegdek Prestaties en energie-efficiëntie dankzij de 'Green Power Compound'
'Anti Surf System': optimale grip op nat wegdek. Dankzij zijn geoptimaliseerd profiel, kan de MICHELIN Pilot Sport 3 bij diepe waterlagen op het wegdek de plassen breken terwijl bij andere banden aquaplanning optreedt. MICHELIN voert het 'Green X'-label voor de eerste keer in een sportsegment in Het 'Green X' label op de zijwand van de MICHELIN Pilot Sport 3 is de garantie dat deze band over één van de beste energie-efficiëntieniveaus op de markt beschikt. Met dit label verbindt MICHELIN zich tot een lager brandstofverbruik van voertuigen en daardoor het terugdringen van de CO2 uitstoot.
Prestaties en energie-efficiëntie dankzij de 'Green Power Compound'. Dit revolutionair rubbermengsel combineert grip op nat wegdek, brandstofbesparing en kilometerrendement. Met 20 overwinningen in de 24 uur van Le Mans, waarvan 14 op rij, ontwerpt MICHELIN de milieubewuste sportband!
Wettelijke vermeldingen: *Homologaties met MICHELIN Pilot Sport, MICHELIN Pilot Sport PS2 en MICHELIN Pilot Sport 3. (4) In juli 2012.Testen TÜV SÜD 2009 in de afmeting 245/40ZR18 Y, in vergelijking met de MICHELIN Pilot Sport PS2. Meer dan 200 homologaties voor het MICHELIN Pilot Sport-gamma. Gemiddeld ten opzichte van zijn belangrijkste concurrenten. Gebaseerd op rolweerstandtests uitgevoerd door TÜV SÜD in 2010 in de afmetingen 225/40 ZR 18 en 245/40 ZR 18, met banden die beschikbaar zijn op de markt.
In de verordening inzake de etikettering van banden is bepaald welke informatie over de brandstofefficiëntie, de grip op nat wegdek en het rolgeluid van banden moet worden verstrekt. Bovendien wordt verwezen naar de wintereigenschappen van het product.
De EU-verordening 1222/2009, die sinds 1 november 2012 van kracht is, is herzien en zal vanaf 1 mei 2021 worden vervangen door de EU-verordening 2020/740; vanaf dan gelden er nieuwe eisen. De classificatieklassen voor brandstofefficiëntie, grip op nat wegdek en rolgeluidemissies zijn gewijzigd en de lay-out van het EU-label is aangepast. De in de EU-databank opgeslagen productgegevensbladen van de fabrikant kunnen worden gedownload via een in het etiket geïntegreerde QR-code. Informatie over grip op sneeuw en ijs is ook nieuw opgenomen voor banden die aan deze criteria voldoen.
De volgende banden zijn vrijgesteld van de verordening: - banden die uitsluitend zijn ontworpen voor montage op voertuigen die voor het eerst zijn geregistreerd vóór 1 oktober 1990 – vernieuwde banden (tot een overeenkomstige verlenging van EU VO 2020/740 heeft plaatsgevonden) - professionele off-roadbanden - racebanden - banden met extra voorzieningen om de tractie te verbeteren, bv. spijkerbanden - T-type noodbanden - banden met een toegestane snelheid van minder dan 80 km/h - banden voor velgen met een nominale diameter ≤ 254 mm of ≥ 635 mm
De criteria en evaluatieklassen in een oogopslag
brandstofefficiëntie
Het brandstofverbruik is afhankelijk van de rolweerstand van de banden, het voertuig zelf, de rijomstandigheden en de rijstijl van de bestuurder. De gemeten rolweerstand (rolweerstandscoëfficiënt) van de band wordt onderverdeeld in de klassen A (hoogste efficiëntie) tot E (laagste efficiëntie).
Als een voertuig volledig is uitgerust met klasse A-banden, is een verbruiksvermindering tot 7,5%* mogelijk in vergelijking met klasse E-banden. In het geval van bedrijfsvoertuigen kan dit zelfs nog hoger zijn. (Bron: Effectbeoordeling van de Europese Commissie * indien gemeten volgens de testmethoden van Verordening (EU) 2020/740)
Let op: Het brandstofverbruik hangt voor een groot deel af van uw eigen rijstijl en kan aanzienlijk worden verminderd door op een milieuvriendelijke manier te rijden. De bandenspanning moet regelmatig worden gecontroleerd om de brandstofefficiëntie te verbeteren.
Grip op nat wegdek
De grip op nat wegdek is onderverdeeld in de klassen A (kortste remweg) - E (langste remweg).
Als een auto is uitgerust met klasse A-banden, kan in vergelijking met klasse E-banden de remafstand tot 18 m korter zijn bij het remmen vanaf 80 km/h (op een wegdek met gemiddelde grip).* *Bron: wdk Economische Vereniging van de Duitse Rubberindustrie eV
Let op: De verkeersveiligheid hangt voor een groot deel af van uw eigen rijstijl. De remafstanden moeten altijd in acht worden genomen. De bandenspanning moet regelmatig worden gecontroleerd om de grip op nat wegdek te verbeteren.
Extern rolgeluid
Het geluid dat door een band wordt afgegeven, beïnvloedt het totale volume van het voertuig en heeft niet alleen invloed op uw eigen rijcomfort, maar ook op de geluidshinder voor het milieu. In het EU-bandenlabel wordt het rolgeluid van banden onderverdeeld in 3 klassen, van A (laagste rolgeluid) - C (hoogste rolgeluid), gemeten in decibel (dB) en vergeleken met de Europese geluidsemissiegrenswaarden voor het rolgeluid van buitenbanden.
A Het pictogram met de classificatie "A" geeft aan dat het rolgeluid van de band meer dan 3 dB onder de EU-grenswaarde ligt die tot 2016 van kracht is. B De "B"-classificatie betekent dat het rolgeluid van de band tot 3 dB onder of gelijk is aan de EU-grenswaarde die tot 2016 van kracht is. C De classificatie "C" geeft aan dat de gespecificeerde grenswaarde is overschreden.
PilotSport3 tyre review
Gemiddelde uit 1.201 testbeoordelingen
Grip bij droge condities
Remeigenschappen bij droge condities
Grip bij natte condities
Remeigenschappen bij natte condities
Grip bij sneeuw
Comfort
Geluid (binnen auto)
Slijtage band
brandstofverbruik
Hoeveel kilometer gereden?
12.438
08.12.2021 van Aubrey De banden hebben heel veel grip en voelen heel goed aan.
26.09.2018 van Mark Fijne band weinig geluid.
17.12.2014 van Han Trollmann Michelin Pilot sport 3 is een zeer goede autoband die het autorijden echt meer plezier geeft en aangenaam stil is.
11.12.2014 van Ferdinandus De band geeft een betrouwbaar gevoel bij een sportieve rijstijl