Besparen op Benzine en Soepel Rijden met Michelin Energy Saver Banden
Wilt u besparen op benzine en veilig op de weg blijven? Bekijk dan de Michelin Energy Saver band. Het is een echte game-changer voor hybride en zuinige auto's.
Waarom u ervan zult houden:
Besparen op Benzine: Vermindert de rolweerstand met 20%, zodat u meer geld in uw portemonnee houdt.
Geweldige Grip: Regen of zonneschijn, het asymmetrische loopvlakpatroon en de getextureerde ribben geven u eersteklas tractie.
Super Duurzaam: Net zo sterk en duurzaam als elke andere Michelin band.
Wat is het geheim? Michelin's EnergySaver Constructie en een uniek loopvlak van silica-gebaseerd rubber houden de band koeler en helpen uw motor efficiënter te laten werken. Het symmetrische ontwerp met gegroefde, onafhankelijke loopvlakken zorgt voor betrouwbare handling en responsief remmen zonder brandstofefficiëntie op te offeren.
Getest door TÜV SÜD Automotive, overtrof de Michelin Energy Saver de top zes concurrenten in rolweerstand. Het is perfect voor hybride en zuinige auto's.
Met de Michelin Energy Saver koopt u niet zomaar een band - u investeert in een soepelere, zuinigere rit. Klaar om te besparen op benzine en te genieten van een betere rit? Maak vandaag nog de overstap!
In de verordening inzake de etikettering van banden is bepaald welke informatie over de brandstofefficiëntie, de grip op nat wegdek en het rolgeluid van banden moet worden verstrekt. Bovendien wordt verwezen naar de wintereigenschappen van het product.
De EU-verordening 1222/2009, die sinds 1 november 2012 van kracht is, is herzien en zal vanaf 1 mei 2021 worden vervangen door de EU-verordening 2020/740; vanaf dan gelden er nieuwe eisen. De classificatieklassen voor brandstofefficiëntie, grip op nat wegdek en rolgeluidemissies zijn gewijzigd en de lay-out van het EU-label is aangepast. De in de EU-databank opgeslagen productgegevensbladen van de fabrikant kunnen worden gedownload via een in het etiket geïntegreerde QR-code. Informatie over grip op sneeuw en ijs is ook nieuw opgenomen voor banden die aan deze criteria voldoen.
De volgende banden zijn vrijgesteld van de verordening: - banden die uitsluitend zijn ontworpen voor montage op voertuigen die voor het eerst zijn geregistreerd vóór 1 oktober 1990 – vernieuwde banden (tot een overeenkomstige verlenging van EU VO 2020/740 heeft plaatsgevonden) - professionele off-roadbanden - racebanden - banden met extra voorzieningen om de tractie te verbeteren, bv. spijkerbanden - T-type noodbanden - banden met een toegestane snelheid van minder dan 80 km/h - banden voor velgen met een nominale diameter ≤ 254 mm of ≥ 635 mm
De criteria en evaluatieklassen in een oogopslag
brandstofefficiëntie
Het brandstofverbruik is afhankelijk van de rolweerstand van de banden, het voertuig zelf, de rijomstandigheden en de rijstijl van de bestuurder. De gemeten rolweerstand (rolweerstandscoëfficiënt) van de band wordt onderverdeeld in de klassen A (hoogste efficiëntie) tot E (laagste efficiëntie).
Als een voertuig volledig is uitgerust met klasse A-banden, is een verbruiksvermindering tot 7,5%* mogelijk in vergelijking met klasse E-banden. In het geval van bedrijfsvoertuigen kan dit zelfs nog hoger zijn. (Bron: Effectbeoordeling van de Europese Commissie * indien gemeten volgens de testmethoden van Verordening (EU) 2020/740)
Let op: Het brandstofverbruik hangt voor een groot deel af van uw eigen rijstijl en kan aanzienlijk worden verminderd door op een milieuvriendelijke manier te rijden. De bandenspanning moet regelmatig worden gecontroleerd om de brandstofefficiëntie te verbeteren.
Grip op nat wegdek
De grip op nat wegdek is onderverdeeld in de klassen A (kortste remweg) - E (langste remweg).
Als een auto is uitgerust met klasse A-banden, kan in vergelijking met klasse E-banden de remafstand tot 18 m korter zijn bij het remmen vanaf 80 km/h (op een wegdek met gemiddelde grip).* *Bron: wdk Economische Vereniging van de Duitse Rubberindustrie eV
Let op: De verkeersveiligheid hangt voor een groot deel af van uw eigen rijstijl. De remafstanden moeten altijd in acht worden genomen. De bandenspanning moet regelmatig worden gecontroleerd om de grip op nat wegdek te verbeteren.
Extern rolgeluid
Het geluid dat door een band wordt afgegeven, beïnvloedt het totale volume van het voertuig en heeft niet alleen invloed op uw eigen rijcomfort, maar ook op de geluidshinder voor het milieu. In het EU-bandenlabel wordt het rolgeluid van banden onderverdeeld in 3 klassen, van A (laagste rolgeluid) - C (hoogste rolgeluid), gemeten in decibel (dB) en vergeleken met de Europese geluidsemissiegrenswaarden voor het rolgeluid van buitenbanden.
A Het pictogram met de classificatie "A" geeft aan dat het rolgeluid van de band meer dan 3 dB onder de EU-grenswaarde ligt die tot 2016 van kracht is. B De "B"-classificatie betekent dat het rolgeluid van de band tot 3 dB onder of gelijk is aan de EU-grenswaarde die tot 2016 van kracht is. C De classificatie "C" geeft aan dat de gespecificeerde grenswaarde is overschreden.
Business Reviews
Profile:Energy Saver
Beoordelingsdatum
Testfaciliteit
Dimensies
Tekst van Review
Beoordeling
Afsluiter
10/2016
ANWB.nl
215/55 R17 94H
Satisfactory Beste uit de test op verbruik en op slijtvastheid. Goed op droog. Afgewaardeerd door lichte tekortkomingen op nat wegdek.
ENERGYSAVER tyre review
Gemiddelde uit 2.531 testbeoordelingen
Grip bij droge condities
Remeigenschappen bij droge condities
Grip bij natte condities
Remeigenschappen bij natte condities
Grip bij sneeuw
Comfort
Geluid (binnen auto)
Slijtage band
brandstofverbruik
Hoeveel kilometer gereden?
14.449
06.12.2023 van Siem Eikelenboom Ik heb totaal geen verstand van banden en zou het misleidend vinden als u mijn ervaring als testrapport zou presenteren. Ik twijfel aan alles op deze website.
06.10.2022 van Jerry Goede grip op droog en natte wegen ook maken ze weinig geluid en een zuinig verbruik.