Toppresterende Hankook Ventus Prime 2 K115 Banden voor Luxe Auto's
Op zoek naar geweldige banden voor je luxe of zakelijke auto? Bekijk de Hankook Ventus Prime 2 K115! Deze banden zijn geweldig voor grip en prestaties, boordevol coole technologie en een slim ontwerp. Hier is waarom je ze geweldig zult vinden:
Geweldige grip bij hoge snelheden dankzij het unieke ‘Jaguar tand’ profiel.
Superb handling op nat en droog wegdek met het drievoudige radiusprofiel en GripTech™ technologie.
Betere remprestaties voor extra veiligheid, zelfs in de regen.
Verbeterde brandstofefficiëntie dankzij een nieuwe, slimmere samenstelling.
Deze banden gaan niet alleen over de fancy functies. De Ventus Prime 2 K115 voelt rotsvast in bochten, geeft je dat vertrouwenwekkende stabiliteit en levert een soepele rit, ongeacht het weer. Bovendien bieden ze een fantastische prijs-kwaliteitverhouding.
Met deze toppers op je auto rijd je niet alleen, je glijdt. Vertrouw op de Hankook Ventus Prime 2 K115 om je stabiel op de weg te houden, ongeacht regen of zonneschijn. Geef je auto de upgrade die het verdient en ervaar topprestaties zoals nooit tevoren.
In de verordening inzake de etikettering van banden is bepaald welke informatie over de brandstofefficiëntie, de grip op nat wegdek en het rolgeluid van banden moet worden verstrekt. Bovendien wordt verwezen naar de wintereigenschappen van het product.
De EU-verordening 1222/2009, die sinds 1 november 2012 van kracht is, is herzien en zal vanaf 1 mei 2021 worden vervangen door de EU-verordening 2020/740; vanaf dan gelden er nieuwe eisen. De classificatieklassen voor brandstofefficiëntie, grip op nat wegdek en rolgeluidemissies zijn gewijzigd en de lay-out van het EU-label is aangepast. De in de EU-databank opgeslagen productgegevensbladen van de fabrikant kunnen worden gedownload via een in het etiket geïntegreerde QR-code. Informatie over grip op sneeuw en ijs is ook nieuw opgenomen voor banden die aan deze criteria voldoen.
De volgende banden zijn vrijgesteld van de verordening: - banden die uitsluitend zijn ontworpen voor montage op voertuigen die voor het eerst zijn geregistreerd vóór 1 oktober 1990 – vernieuwde banden (tot een overeenkomstige verlenging van EU VO 2020/740 heeft plaatsgevonden) - professionele off-roadbanden - racebanden - banden met extra voorzieningen om de tractie te verbeteren, bv. spijkerbanden - T-type noodbanden - banden met een toegestane snelheid van minder dan 80 km/h - banden voor velgen met een nominale diameter ≤ 254 mm of ≥ 635 mm
De criteria en evaluatieklassen in een oogopslag
brandstofefficiëntie
Het brandstofverbruik is afhankelijk van de rolweerstand van de banden, het voertuig zelf, de rijomstandigheden en de rijstijl van de bestuurder. De gemeten rolweerstand (rolweerstandscoëfficiënt) van de band wordt onderverdeeld in de klassen A (hoogste efficiëntie) tot E (laagste efficiëntie).
Als een voertuig volledig is uitgerust met klasse A-banden, is een verbruiksvermindering tot 7,5%* mogelijk in vergelijking met klasse E-banden. In het geval van bedrijfsvoertuigen kan dit zelfs nog hoger zijn. (Bron: Effectbeoordeling van de Europese Commissie * indien gemeten volgens de testmethoden van Verordening (EU) 2020/740)
Let op: Het brandstofverbruik hangt voor een groot deel af van uw eigen rijstijl en kan aanzienlijk worden verminderd door op een milieuvriendelijke manier te rijden. De bandenspanning moet regelmatig worden gecontroleerd om de brandstofefficiëntie te verbeteren.
Grip op nat wegdek
De grip op nat wegdek is onderverdeeld in de klassen A (kortste remweg) - E (langste remweg).
Als een auto is uitgerust met klasse A-banden, kan in vergelijking met klasse E-banden de remafstand tot 18 m korter zijn bij het remmen vanaf 80 km/h (op een wegdek met gemiddelde grip).* *Bron: wdk Economische Vereniging van de Duitse Rubberindustrie eV
Let op: De verkeersveiligheid hangt voor een groot deel af van uw eigen rijstijl. De remafstanden moeten altijd in acht worden genomen. De bandenspanning moet regelmatig worden gecontroleerd om de grip op nat wegdek te verbeteren.
Extern rolgeluid
Het geluid dat door een band wordt afgegeven, beïnvloedt het totale volume van het voertuig en heeft niet alleen invloed op uw eigen rijcomfort, maar ook op de geluidshinder voor het milieu. In het EU-bandenlabel wordt het rolgeluid van banden onderverdeeld in 3 klassen, van A (laagste rolgeluid) - C (hoogste rolgeluid), gemeten in decibel (dB) en vergeleken met de Europese geluidsemissiegrenswaarden voor het rolgeluid van buitenbanden.
A Het pictogram met de classificatie "A" geeft aan dat het rolgeluid van de band meer dan 3 dB onder de EU-grenswaarde ligt die tot 2016 van kracht is. B De "B"-classificatie betekent dat het rolgeluid van de band tot 3 dB onder of gelijk is aan de EU-grenswaarde die tot 2016 van kracht is. C De classificatie "C" geeft aan dat de gespecificeerde grenswaarde is overschreden.
VentusPrime2K115 tyre review
Gemiddelde uit 2.524 testbeoordelingen
Grip bij droge condities
Remeigenschappen bij droge condities
Grip bij natte condities
Remeigenschappen bij natte condities
Grip bij sneeuw
Comfort
Geluid (binnen auto)
Slijtage band
brandstofverbruik
Hoeveel kilometer gereden?
10.112
16.10.2015 van Schmetz, P Zeer tevreden over deze banden.
Prijs kwaliteit verhouding is gewoon weg subliem.
Over het geluid in de auto kan ik zeggen dat hij stiller is dan de banden die ik had.
Echter de auto is al 16 jaar oud en laat wat meer omgevingsgeluid door.
Tuurlijk dat wanneer men meer uitgeeft de kwaliteit nog beter zal zijn, maar voor dit geld perfect.
Kortom zeer tevreden.
01.10.2015 van Robin Goede banden voor een mooi prijsje
15.05.2015 van Elbert Tulp Stille band belangrijk bij cabrio rijden
Nog geen zichtbare slijtage na 7500km spoorbaan op nat wegdek
23.11.2014 van John Kort De Hankook banden zijn alleen achter gemonteerd.
Prijs/kwaliteit een dikke aanrader.