De nieuwe band met goede prestaties zorgt voor een kortere remweg op natte en droge wegen zodat u steeds de controle behoudt en klaar bent om van de rit te genieten
Deze nieuwe band biedt ultrahoge prestaties en is speciaal ontworpen voor een kortere remafstand op alle wegen. Zo behoudt u rustig de controle over uw voertuig, waardoor u ontspannen achter het stuur zit en kunt genieten van elke rit.
Kortere remafstand op zowel natte als droge wegen
Verbeterde grip en reactiesnelheid, voor een betere controle en handling
Gemonteerd door toonaangevende autofabrikanten
Duurzaamheid en stuurprecisie
De nieuwe, verstevigde constructie, gebaseerd op een innovatieve technologie ontwikkeld door Goodyear, levert een band op die tegelijk lichter en sterker is. Dat levert voordelen op in de vorm van een hogere brandstofefficiëntie, verbeteringen op het vlak van slijtage en een vlottere handling in bochten.
Verbeterde grip
Voor de productie van de Eagle F1 Asymmetric 3 band is gebruikgemaakt van een nieuwe rubbersamenstelling ('Grip Booster'), die gemaakt is van een kleverig hars om de grip van uw voertuig op het wegdek te vergroten. Dit zorgt voor de beste rem- en stuurprestaties, voor een grotere betrouwbaarheid in alle omstandigheden.
Kortere remafstand
De Active Braking-technologie zorgt ervoor dat uw band onmiddellijk reageert wanneer u remt, het bandoppervlak dat contact maakt met de weg wordt automatisch vergroot waardoor de grip wordt verbeterd. Het voordeel? Een kortere remafstand op zowel natte als droge wegen, voor meer veiligheid en comfort.
In de verordening inzake de etikettering van banden is bepaald welke informatie over de brandstofefficiëntie, de grip op nat wegdek en het rolgeluid van banden moet worden verstrekt. Bovendien wordt verwezen naar de wintereigenschappen van het product.
De EU-verordening 1222/2009, die sinds 1 november 2012 van kracht is, is herzien en zal vanaf 1 mei 2021 worden vervangen door de EU-verordening 2020/740; vanaf dan gelden er nieuwe eisen. De classificatieklassen voor brandstofefficiëntie, grip op nat wegdek en rolgeluidemissies zijn gewijzigd en de lay-out van het EU-label is aangepast. De in de EU-databank opgeslagen productgegevensbladen van de fabrikant kunnen worden gedownload via een in het etiket geïntegreerde QR-code. Informatie over grip op sneeuw en ijs is ook nieuw opgenomen voor banden die aan deze criteria voldoen.
De volgende banden zijn vrijgesteld van de verordening: - banden die uitsluitend zijn ontworpen voor montage op voertuigen die voor het eerst zijn geregistreerd vóór 1 oktober 1990 – vernieuwde banden (tot een overeenkomstige verlenging van EU VO 2020/740 heeft plaatsgevonden) - professionele off-roadbanden - racebanden - banden met extra voorzieningen om de tractie te verbeteren, bv. spijkerbanden - T-type noodbanden - banden met een toegestane snelheid van minder dan 80 km/h - banden voor velgen met een nominale diameter ≤ 254 mm of ≥ 635 mm
De criteria en evaluatieklassen in een oogopslag
brandstofefficiëntie
Het brandstofverbruik is afhankelijk van de rolweerstand van de banden, het voertuig zelf, de rijomstandigheden en de rijstijl van de bestuurder. De gemeten rolweerstand (rolweerstandscoëfficiënt) van de band wordt onderverdeeld in de klassen A (hoogste efficiëntie) tot E (laagste efficiëntie).
Als een voertuig volledig is uitgerust met klasse A-banden, is een verbruiksvermindering tot 7,5%* mogelijk in vergelijking met klasse E-banden. In het geval van bedrijfsvoertuigen kan dit zelfs nog hoger zijn. (Bron: Effectbeoordeling van de Europese Commissie * indien gemeten volgens de testmethoden van Verordening (EU) 2020/740)
Let op: Het brandstofverbruik hangt voor een groot deel af van uw eigen rijstijl en kan aanzienlijk worden verminderd door op een milieuvriendelijke manier te rijden. De bandenspanning moet regelmatig worden gecontroleerd om de brandstofefficiëntie te verbeteren.
Grip op nat wegdek
De grip op nat wegdek is onderverdeeld in de klassen A (kortste remweg) - E (langste remweg).
Als een auto is uitgerust met klasse A-banden, kan in vergelijking met klasse E-banden de remafstand tot 18 m korter zijn bij het remmen vanaf 80 km/h (op een wegdek met gemiddelde grip).* *Bron: wdk Economische Vereniging van de Duitse Rubberindustrie eV
Let op: De verkeersveiligheid hangt voor een groot deel af van uw eigen rijstijl. De remafstanden moeten altijd in acht worden genomen. De bandenspanning moet regelmatig worden gecontroleerd om de grip op nat wegdek te verbeteren.
Extern rolgeluid
Het geluid dat door een band wordt afgegeven, beïnvloedt het totale volume van het voertuig en heeft niet alleen invloed op uw eigen rijcomfort, maar ook op de geluidshinder voor het milieu. In het EU-bandenlabel wordt het rolgeluid van banden onderverdeeld in 3 klassen, van A (laagste rolgeluid) - C (hoogste rolgeluid), gemeten in decibel (dB) en vergeleken met de Europese geluidsemissiegrenswaarden voor het rolgeluid van buitenbanden.
A Het pictogram met de classificatie "A" geeft aan dat het rolgeluid van de band meer dan 3 dB onder de EU-grenswaarde ligt die tot 2016 van kracht is. B De "B"-classificatie betekent dat het rolgeluid van de band tot 3 dB onder of gelijk is aan de EU-grenswaarde die tot 2016 van kracht is. C De classificatie "C" geeft aan dat de gespecificeerde grenswaarde is overschreden.
EagleF1Asymmetric3 tyre review
Gemiddelde uit 602 testbeoordelingen
Grip bij droge condities
Remeigenschappen bij droge condities
Grip bij natte condities
Remeigenschappen bij natte condities
Grip bij sneeuw
Comfort
Geluid (binnen auto)
Slijtage band
brandstofverbruik
Hoeveel kilometer gereden?
177.206
14.11.2020 van Cito Fijne band, goede grip in bochten. Auto blijft comfortabel, ondanks sportonderstel. Verbruik ligt tussen 8,6-11 liter/100 km.
09.05.2020 van Jan V Top
01.11.2019 van Ernst Jan Prima band, met weinig rol geluid, goede grip en veereigenschappen en relatief lage slijtage