De ultra high performance band met optimale remprestaties op zowel natte als droge wegen. Haal meer uit uw wagen met de Eagle F1 Asymmetric 2 ultra high performance banden van Goodyear. Meer informatie over zijn superieure remprestaties, brandstofefficiëntie en andere voordelen vindt u hier.
De ultra high performance band die op cruciale momenten voor een kortere remweg zorgt
Kortere remafstanden
Precieze handling
Hoger brandstofrendement
Benefits
Precieze en krachtige handling Haal meer uit uw wagen met een band die gebouwd is om de krachtigste prestaties te leveren. Zijn speciale samenstelling met silica biedt een betrouwbare grip op natte en droge wegen, terwijl zijn stijve karkasconstructie de stuurprecisie verbetert, ook bij hoge snelheden.
Betrouwbaar remmen Met de ActiveBraking-technologie kunt u snel stoppen op cruciale momenten. Door het grotere contactvlak tussen de weg en de band kunt u uw remafstand dramatisch inkorten – tot drie meter op een nat wegdek en tot twee meter in droge omstandigheden, in vergelijking met de concurrentie.*
Brandstof besparen Een betere brandstofefficiëntie verlaagt zowel de kosten als de CO2-uitstoot. Het is dus goed voor uw portefeuille én het milieu. Dankzij de FuelSaving-technologie van Goodyear hebben deze banden een lager gewicht en minder rolweerstand, waardoor ze duurzamer en efficiënter zijn.
Shorter braking distances on wet and dry roads Stop with confidence when split seconds count thanks to ActiveBraking technology, which increases tire contact with the road as you brake. In tests against leading competitors, the Eagle F1 Asymmetric 2 delivered three meters shorter braking on wet roads and two meters shorter on dry roads.*
In de verordening inzake de etikettering van banden is bepaald welke informatie over de brandstofefficiëntie, de grip op nat wegdek en het rolgeluid van banden moet worden verstrekt. Bovendien wordt verwezen naar de wintereigenschappen van het product.
De EU-verordening 1222/2009, die sinds 1 november 2012 van kracht is, is herzien en zal vanaf 1 mei 2021 worden vervangen door de EU-verordening 2020/740; vanaf dan gelden er nieuwe eisen. De classificatieklassen voor brandstofefficiëntie, grip op nat wegdek en rolgeluidemissies zijn gewijzigd en de lay-out van het EU-label is aangepast. De in de EU-databank opgeslagen productgegevensbladen van de fabrikant kunnen worden gedownload via een in het etiket geïntegreerde QR-code. Informatie over grip op sneeuw en ijs is ook nieuw opgenomen voor banden die aan deze criteria voldoen.
De volgende banden zijn vrijgesteld van de verordening: - banden die uitsluitend zijn ontworpen voor montage op voertuigen die voor het eerst zijn geregistreerd vóór 1 oktober 1990 – vernieuwde banden (tot een overeenkomstige verlenging van EU VO 2020/740 heeft plaatsgevonden) - professionele off-roadbanden - racebanden - banden met extra voorzieningen om de tractie te verbeteren, bv. spijkerbanden - T-type noodbanden - banden met een toegestane snelheid van minder dan 80 km/h - banden voor velgen met een nominale diameter ≤ 254 mm of ≥ 635 mm
De criteria en evaluatieklassen in een oogopslag
brandstofefficiëntie
Het brandstofverbruik is afhankelijk van de rolweerstand van de banden, het voertuig zelf, de rijomstandigheden en de rijstijl van de bestuurder. De gemeten rolweerstand (rolweerstandscoëfficiënt) van de band wordt onderverdeeld in de klassen A (hoogste efficiëntie) tot E (laagste efficiëntie).
Als een voertuig volledig is uitgerust met klasse A-banden, is een verbruiksvermindering tot 7,5%* mogelijk in vergelijking met klasse E-banden. In het geval van bedrijfsvoertuigen kan dit zelfs nog hoger zijn. (Bron: Effectbeoordeling van de Europese Commissie * indien gemeten volgens de testmethoden van Verordening (EU) 2020/740)
Let op: Het brandstofverbruik hangt voor een groot deel af van uw eigen rijstijl en kan aanzienlijk worden verminderd door op een milieuvriendelijke manier te rijden. De bandenspanning moet regelmatig worden gecontroleerd om de brandstofefficiëntie te verbeteren.
Grip op nat wegdek
De grip op nat wegdek is onderverdeeld in de klassen A (kortste remweg) - E (langste remweg).
Als een auto is uitgerust met klasse A-banden, kan in vergelijking met klasse E-banden de remafstand tot 18 m korter zijn bij het remmen vanaf 80 km/h (op een wegdek met gemiddelde grip).* *Bron: wdk Economische Vereniging van de Duitse Rubberindustrie eV
Let op: De verkeersveiligheid hangt voor een groot deel af van uw eigen rijstijl. De remafstanden moeten altijd in acht worden genomen. De bandenspanning moet regelmatig worden gecontroleerd om de grip op nat wegdek te verbeteren.
Extern rolgeluid
Het geluid dat door een band wordt afgegeven, beïnvloedt het totale volume van het voertuig en heeft niet alleen invloed op uw eigen rijcomfort, maar ook op de geluidshinder voor het milieu. In het EU-bandenlabel wordt het rolgeluid van banden onderverdeeld in 3 klassen, van A (laagste rolgeluid) - C (hoogste rolgeluid), gemeten in decibel (dB) en vergeleken met de Europese geluidsemissiegrenswaarden voor het rolgeluid van buitenbanden.
A Het pictogram met de classificatie "A" geeft aan dat het rolgeluid van de band meer dan 3 dB onder de EU-grenswaarde ligt die tot 2016 van kracht is. B De "B"-classificatie betekent dat het rolgeluid van de band tot 3 dB onder of gelijk is aan de EU-grenswaarde die tot 2016 van kracht is. C De classificatie "C" geeft aan dat de gespecificeerde grenswaarde is overschreden.
EagleF1Asymmetric2 tyre review
Gemiddelde uit 1.520 testbeoordelingen
Grip bij droge condities
Remeigenschappen bij droge condities
Grip bij natte condities
Remeigenschappen bij natte condities
Grip bij sneeuw
Comfort
Geluid (binnen auto)
Slijtage band
brandstofverbruik
Hoeveel kilometer gereden?
10.258
22.10.2015 van Lars Hele fijne band. Had eerder continental contact 5 maar deze band is stiller.
21.09.2015 van R warta Ik wilde net een setje voor de andere twee bestellen
26.12.2014 van NS Band kwam uit beste uit de ANWB test.
07.09.2014 van mausz Goede band in alle omstandigheden